Google și Amazon, investigate: țara care analizează recenziile false

de: Cojocaru Cristian
28 06. 2021

Autoritatea pentru concurență și piețe a lansat o nouă investigație care vizează Amazon și Google. Oficialii încearcă să evalueze dacă acești pionieri tehnologici protejează cumpărătorii de recenzii false.

După deschiderea dosarelor împotriva Facebook și Google, autoritatea de reglementare a concurenței din Marea Britanie vizează acum o altă companie, aceasta fiind Amazon. Măsura urmează inițierii de către CMA a unei anchete din luna mai, care a ridicat îngrijorări cu privire la gestionarea de către companii a recenziilor false sau înșelătoare pe site-urile lor.

La acea vreme, autoritatea de reglementare (CMA) nu a specificat ce site-uri web investighează. În schimb, a spus că analizează probleme, inclusiv comportamentul suspect, cum ar fi un singur utilizator care postează mai multe recenzii pentru o gamă puțin probabilă de produse sau servicii.

CMA a examinat, de asemenea, dacă întreprinderile combinau recenziile pentru produse într-un efort de a-și manipula clasamentul și modul în care site-urile se ocupau de practica umbrită a remunerației pentru recenzii. Acest tip de comportament este ilegal în conformitate cu legislația britanică privind protecția consumatorilor, CMA fiind responsabilă de aplicarea regulilor.

Amazon și, respectiv, Google dețin o putere enormă asupra comerțului electronic și a căutării online. Anul trecut, vânzările nete anuale ale Amazon au crescut cu 38%, până la 386 miliarde de dolari, pe măsură ce oamenii au început să facă cumpărături online în timpul pandemiei. În timp ce Google și-a modernizat în mod major funcția de cumpărături în 2019, cu noi actualizări, inclusiv urmărirea prețurilor și căutarea vizuală.

Rivalii Google și Amazon, s-au confruntat cu o revoltă de reglementare

Cei doi rivali ai big tech-ului, s-au confruntat în trecut cu o revoltă de reglementare cu privire la presupusele abuzuri de putere din domeniul virtual. Ca parte a unei hotărâri antitrust, UE a sancționat compania Google o amendă de 2,7 miliarde de dolari în 2017, pentru că a acordat importanță propriului său serviciu de comparare a cumpărăturilor în rezultate, în timp ce a retrogradat rivalii.

În prezent, autoritățile de reglementare din UE testează utilizarea de către Amazon a datelor despre vânzătorii terți, pentru a-și spori propriile produse. Ca parte a unui caz important în 2019, Comisia Federală pentru Comerț din SUA a asigurat cu succes o soluționare de la Cure Encapsulations, Inc. privind plățile sale către un site web terță parte, pentru a scrie recenzii Amazon de cinci stele pentru un supliment de pierdere în greutate.

Există, de asemenea, un precedent în Marea Britanie pentru acest tip de caz de recenzie falsă, care ar putea indica rezultatul pentru Google și Amazon. CMA a determinat anterior eBay, Facebook și filiala sa Instagram să reducă recenziile frauduloase după ce au constatat că sunt predispuși la acestea. Drept urmare, toate cele trei companii au fost de acord să elimine conținutul identificat, împreună cu recenzii false false și să implementeze noi garanții.