Emisiile de carbon ale Amazon au crescut cu 19% în 2020. Cum explică retailerul această situație

de: Mădălina Bahrim
02 07. 2021

Emisiile de carbon ale gigantului retailer Amazon s-au majorat cu 19% anul trecut, deși omenirea a traversat o criză pandemică de proporții.

Potrivit declarațiilor oficiale ale reprezentanților companiei, emisiile de carbon ale Amazon au crescut cu 19% anul trecut, chiar dacă pandemia Covid-19 a generat, per ansamblu, o scădere a emisiilor înregistrate la nivel global.

La nivelul întregii lumi, emisiile de carbon au scăzut în 2021 cu aproximativ 7% față de anul anterior.

În raportul său anual de sustenabilitate emis miercuri, Amazon a declarat că activitățile sale au emis echivalentul a 60,64 milioane de tone metrice de dioxid de carbon în 2020. Cantitatea a crescut cu 19% față de 2019, dar și față de nivelul înregistrat în 2019, când retailerul a raportat 51,17 milioane de tone metrice.

Amazon poluează mai mult, din cauză că afacerea a crescut în pandemie

Deși, la nivel global, pandemia a reprezentat un moment de pauză pentru întreaga planetă, în privința poluării, în cazul Amazon lucrurile au stat exact invers.

Compania susține că emisiile de carbon s-au majorat din cauza faptului că afacerea retailerului a crescut din cauza pandemiei.

Pe fondul restricțiilor de circulație impuse la nivel global, oamenii au apelat la cumpărături online mai mult decât în oricare altă perioadă. Prin urmare, business-ul Amazon a crescut considerabil. La fel și emisiile sale de carbon, după cum declară reprezentanții gigantului retailer.

Compania a fost unul dintre cei mai mari beneficiari ai pandemiei, deoarece cumpărătorii s-au bazat pe retailerul online pentru orice, de la măști de față și dezinfectant pentru mâini până la produse alimentare și rechizite de birou.

Prin urmare, cifrele financiare oficiale publicate de companie arată că Amazon a adunat anul trecut un venit record de 386 miliarde de dolari.

Îți aminesc faptul că Amazon și-a dezvăluit „Climate Pledge” în 2019. Ca parte a planului, Amazon s-a angajat să fie neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2040. În iunie anul trecut, Amazon a declarat că se așteaptă să utilizeze în întregime energie curată până în 2025, ceea ce ar însemna că obiectivul asumat în „Climate Pledge” ar fi îndeplinit cu cinci ani mai devreme.

O parte din obiectivele climatice ale Amazonului includ integrarea vehiculelor electrice în rețeaua sa de livrare. A comandat 100.000 de vehicule electrice de livrare de la Rivian, care vor ajunge până în anul 2030.