„Drumurile noastre toate” au produs tragedii. Vezi care sunt cele mai periculoase rute din România

de: Andrei Tilimpea
01 09. 2021

Nu este un secret că drumurile naționale române sunt pline de pericole, însă ultima statistică arată cât de critică este de fapt situația.

Conform Poliției Române, între 2010 și 2020, pe DN1 și pe DN2 au avut loc 11.168 de accidente. Mai mult, pe un număr însemnat de drumuri naționale au avut loc cel puțin 300-400 de accidente la 365 de zile. Până anul trecut pe primul loc a fost Drumul Național 1. Anul trecut, însă, drumul care leagă Bucureștiul de Moldova l-a depășit.

În 2016, pe DN1 aveau loc aproape două accidente pe zi, asta înseamnă un total de 653 de accidente. Anul cu cele mai multe accidente pe primele trei drumuri naționale,  DN1, DN2 și DN6,  a fost 2017, atunci când pe cele trei șosele care traversează țara s-au petrecut peste 1.600 de accidente rutiere.

Sunt doar șoselele de vină?

Răspunsul cel mai simplu este nu.

Este adevărat, drumurile sunt extraordinar de proaste, pline de gropi și neadaptate pentru actualul indice de trafic, dar mai contează și factorul uman. Din păcate, toți mai mulți oameni sunt fie agresivi fie neatenți, la această categorie îi adaug și pe cei care nu respectă legile și regulile de circulație. Coroborate informațiile de înainte rezultă în rețeta perfectă pentru accidente după accidente.

„Pentru fiecare persoana ucisă în accidentele rutiere, multe altele suferă răni serioase și ajung să fie afectate pe viață. Asta pentru victimele care rămân în viață, cele mai multe au nevoie de spitalizare continuă dar și de recuperare pe termen lung, ceea ce presupune eforturi majore pentru sistemele de sănătate și cele de asistență socială”, arată psihologul Ionel Simionca, vicepreședintele Asociației PsihoTrafiQ.

La nivel european, România este urmată doar de Bulgaria, unde anul trecut au fost 90 de decese la milionul de locuitori. Potrivit cifrelor publicate de Comisia Europeană, situația din România este dezastruoasă, discrepanțele dintre noi și majoritatea statelor europene privind infrastructura și siguranța rutiera sunt majore.

În concluzie, soluția pe termen mediu și lung constă sunt investițiile, în infrastructură dar și în educația șoferilor, începători sau cu experiență.