Decizie radicală la Dacia: producția a fost oprită. E pentru prima oară când se întâmplă așa ceva

de: Andrei Simion
03 02. 2021

Producția a fost oprită la uzina Dacia din Mioveni din cauza unor probleme și e pentru prima dată când se întâmplă așa ceva din cauze care nu-s legate direct de criza sanitară și măsurile de protecție impuse.

Șefii de la Dacia au luat o decizie radicală la început de februarie. Pe data de 1 februarie, au decis să oprească producția din cauza crizei de semiconductori la nivel global. E o problemă cu care se confruntă, e adevărat, și alți producători.

Dar Dacia nu oprise producția în ultimul an, în afara de perioada în care a făcut-o din cauza pandemiei, adică în primăvara lui 2020.

De ce a fost oprită producția la Dacia

Din cauza crizei de semiconductori, livrările nu-s făcute la timp și uzina din România nu e singura care se confruntă cu așa ceva. Sunt, de asemenea, afectate uzine din China, America de Nord și Europa, scrie profit.ro.

Problemele provin dintr-o multitudine de factori, producătorii de autovehicule concurând cu industria electronicelor de larg consum pentru aprovizionarea cu cipuri. A existat cerere mare pe zona de laptopuri, console de jocuri și alte produse electronice în timpul pandemie. Astfel, s-a creat un deficit de cipuri.

Din cauza acestor probleme, activitatea uzinei Automobile Dacia a fost oprită temporar, pe 1 februarie, ca urmare a lipsei de componente pentru vehiculele produse. Este vorba despre subansamble care sunt furnizate de parteneri ce se aprovizionează cu semiconductori de la companii asiatice.

Dacia susține că astfel de întreruperi de activitate vor mai exista pe parcursul lui 2021.

Direcția Comunicare Groupe Renault România transmite că – „în cursul lunii februarie, Grupul Renault va adapta producția industrială pe fondul penuriei de componente electronice provenite de la anumiți furnizori. Astfel, activitatea de producție industrială de la Mioveni a fost întreruptă în data de 1 februarie. Echipele Grupului – Supply Chain și Achiziții sunt mobilizate pentru a gestiona impactul generat de această criză mondială, care afectează mare parte din sectorul auto”.