Dacia, mai tare decât Golf 8, Tesla sau Mercedes. Testul care înseamnă enorm pentru mașinile românești

de: Răzvan Băltărețu
26 04. 2021

Sunt câteva certitudini când vine vorba de Dacia: prețul e mic, mașinile sunt robuste, românii le apreciază. Și, uneori, apare câte o surpriză, cum e cazul și acum.

Două modele Dacia au trecut printr-un test util pentru siguranța ta. E vorba de Spring și Sandero Stepway, două mașini foarte diferite, dar vândute sub aceeași marcă. Spring e cea mai ieftină mașină electrică, și prima de la Dacia, dar e produsă integral în China și e un Renault K-ZE ajustat pentru piața europeană.

De cealaltă parte, Sandero Stepway e modelul încă fabricat la Mioveni, după ce Sandero a fost mutat în Maroc. E un crossover robust, pe platforma nouă de la Renault pentru Dacia și se bucură de popularitate în rândul celor care nu vor chiar un SUV, dar vor o mașină mai înaltă, mai spațioasă decât Sandero.

Motive de mândrie la Dacia cu Spring și Sandero Stepway

Publicația km77.com a trecut ambele mașini prin test de slalom. Sandero Stepway a evitat fără probleme obstacolul cu o viteză maximă de 73 km/h. Volkswagen Golf 8, de exemplu, a ajuns doar la 69 km/h. Totodată, Dacia e mai tare și decât Mercedes CLA care a ajuns doar la 66 km/h. Sandero Stepway s-a descurcat mai bine și decât BMW M235i și Skoda Superb.

De cealaltă parte, Spring stă chiar mai bine, dar și tehnic e total diferită. Cum e o mașină electrică, bateriile sunt în podea și centrul de greutate e mai jos decât la o mașină cu motor termic. Totuși, s-a descurcat mai bine decât Honda E și Tesla Model X.

În cazul Dacia Spring, viteza la care a devenit instabilă și greu de controlat a fost de 77 de km/h. Pentru Honda E a fost 75 km/h și Tesla la 70 km/h.

Vestea e și mai bună pentru Dacia mai ales când te raportezi la preț. Modelele autohtone sunt, în unele cazuri, și de patru – cinci ori mai ieftine.