Dacia a anunțat când va livra primele modele Spring în România: de ce mii de persoane vor aștepta mult și bine

de: Ciprian Ioana
26 03. 2021

Dacia a dat startul precomenzilor pentru Spring, primul model electric al gamei, iar succesul a fost imens. Numai că greul de-abia acum începe.

Imediat după ce Dacia a dat startul precomenzilor pentru modelul Spring, prima mașină electrică a mărcii, interesul a fost uriaș. După ce listele s-au aglomerat extrem de repede, constructorul a decis să pună stop campaniei de precomenzi. Și a venit și cu datele oficiale.

Producătorul de la Mioveni spune că aproape 6.000 de români s-au înscris pentru a cumpăra modelul Spring. Toți au plătit deja o taxă de 99 de euro. Numai că unii s-ar putea să aștepte mult și bine și s-ar putea răzgândi între timp.

Unele mașini ar putea fi livrate abia în 2022, recunoaște Dacia.

Primele comenzi pentru Dacia Spring: interes dezumflat de realitate

Precomenzile au fost lansate pe 20 martie și oprite câteva zile mai târziu. Numărul celor care s-au înscris pe lista de așteptare și au plătit 99 de euro se apropie de 6.000. Sunt chiar datele oficiale comunicate de producătorul autohton.

Primii clienți, cei mai norocoși, vor primi mașinile în septembrie, dar alții vor aștepta chiar și un an de zile de aici încolo. Adică le-ar putea primi abia în primele luni din 2022, dacă nu se răzgândesc între timp. E posibil, așadar, să nu poată profita nici măcar de Rabla Plus, așa cum probabil se dorea inițial.

Șefii companiei susțin că situația este extrem de volatilă din cauza pandemiei și a crizei semiconductorilor. Nimeni nu poate oferi, așadar, o dată certă la care mașinile vor ajunge la cei care le-au comandat.

Versiunea „Comfort Plus” a Dacia Spring va fi disponibilă la prețul de 18.100 euro (TVA inclus). Abia prin septembrie vor fi deschise precomenzile pentru versiunea de echipare „Comfort”, disponibilă la prețul de 16.800 euro (TVA inclus).

Drum lung din China până-n România

Mihai Bordeanu, director general Dacia spune că este ”un context foarte volatil” și nu se poate ști când vor ajunge din China toate mașinile.

„Viața nu se termină pe 31 decembrie 2021, vom putea livra și în 2022. Unii o vor putea primi în ianuarie, în februarie sau în martie. Există o posibilitate.”
Mihai Bordeanu

Doar că există români care și-ar fi dorit să achiziționeze modelul Spring prin programul Rabla Plus. Ar fi plătit, în acest fel, sub 9.500 euro pentru primul model electric al mărcii autohtone. Acum, că orizontul de timp e atât de îndepărtat, ar putea renunța la idee.

Spring e produs în China, dar oficialii se feresc să spună deocamdată câte mașini vor fi produse acolo special pentru piața din România. Existau zvonuri că numărul acestora e de doar 700 de unități, ceea ce ar fi extrem de problematic, dar șeful Dacia a dezmințit aceste informații și a spus că-s doar pure speculații. S-ar putea transforma și într-o lovitură de imagine pentru Dacia, din moment ce există interes din partea a aproape 6.000 de români.

Planul inițial era ca Spring să ajungă mai întâi în flotele companiilor de ride-sharing, dar se pare că în România nu s-a stabilit nimic până acum. În Franța s-au încheiat deja înțelegeri în acest sens.  Criza de microcipuri influențează negativ toate planurile la ora actuală, susține Bordeanu.

”Planificare de producție cum se face astăzi nu s-a mai făcut demult”, spune directorul general.

Potrivit celor de la Dacia, autonomia electricei Spring este trecută ca fiind 305 km, cu mențiunea: ”305 km în ciclu WLTP urban, 230 km în ciclu WLTP mixt”. Posibil ca în condiții reale de trafic și la temperaturi foarte scăzute, autonomia să scadă vizibil sub 200 de kilometri.