”Dacia” Duster făcută de Renault, un dezastru pe șosele: testele de siguranță au confirmat pericolul iminent

de: Alexandru Puiu
31 08. 2021

Dacia Duster este unul dintre cele mai accesibile SUV-uri de pe mapamond. Din păcate, cel puțin versiunea creată de Renault, este departe de a fi foarte sigură. Mai mult decât atât, Renault Duster este un pericol major pe străzi.

Renault Duster produs în Brazilia, echivalentul creației Dacia pentru piața din America Latină, este o mașină foarte periculoasă, conform concluziilor emise de Latin NCAP. Ca referință, aceasta o organizație independentă ce măsoară nivelul de siguranță al autovehiculelor într-o varietate foarte mare de scenarii, iar Duster-ul de la Renault nu a ieșit deloc bine. De fapt, a ieșit cât se poate de prost.

Renault Duster, un dezastru cu zero stele de siguranță

Posibilitatea să supraviețuiești fără prea multe probleme de sănătate în urma unui accident cu un Renault Duster produs în Brazilia este infimă spre inexistentă. Echivalentul Dacia Duster pentru America Latină a obținut zero stele de siguranță.

Este important de reținut că Dacia Duster la care au acces românii, cea produsă la Mioveni, a fost testată de aceeași autoritate independentă în 2019. La acea dată, a obținut 4 stele de siguranță dintr-un maxim de 5. În contextul în care a început producția acelorași SUV-uri în Brazilia, membrii Latin NCAP s-au gândit că ar fi momentul pentru o nouă serie de teste și au avut dreptate.

Spre deosebire de primul test, însă, acum s-a testat Renault Duster, nu Dacia, iar concluziile au fost clare. Mașina a luat zero stele de siguranță pentru că nu oferă în mod standard airbag-uri laterale pentru protecția capului, iar întreaga caroserie este foarte vulnerabilă în fața impactului lateral. Mai mult decât atât, în urma testelor, organizația a observat o scurgere de combustibil la impactul frontal, în timp ce ușa pasagerului din dreapta s-a deschis la impactul lateral.

Renault Duster a obținut niște valori rușinoase la Latin NCAP. Este vorba de 29% pentru protecția pasagerilor adulți și 23% pentru protecția copiilor.

“Exemplarul Duster al cărui test a fost efectuat în august 2021 este identic în termeni de siguranță activă și pasivă cu cel care a obținut patru stele la testele efectuate în 2019 de aceeași organizație. În 2020, Latin NCAP a schimbat procedura testelor și, din această cauză, rezultatele sunt diferite. Este important să subliniem că Renault Duster respectă cu strictețe toate regulamentele în țările în care este vândut, depășind cerințele în unele cazuri. Modelul vine cu echipamente standard precum ESPavertizare pentru unghiul mort, cameră multiview, asistență la pornirea din rampă și altele care nu sunt obligatorii prin lege.”, au declarat oficialii Renault după publicarea rezultatelor pentru Motor1.