Dacia dă lovitura în plină criză la Mioveni: modelul care a ajuns să bată chiar și Renault
În februarie, Dacia a trebuit să oprească producția pentru trei zile. În ciuda dificultăților, compania a reușit să se remarce pe-o piață imensă.
Criza cipurilor petnru mașini a afectat și Dacia în februarie, ceea ce-a dus la trei zile cu producția oprită. În martie, compania va mai opri producția încă două zile: pe 5 și 8 martie. Totuși, vestea proastă e compensată din plin de bilanțul din Franța.
Dacia Sandero a obținut rezultate foarte bune la vânzări în Franța. Rezultatele din primele două luni ale lui 2021 arată că modelul mărcii românești a depășit Renault Clio. Datele sunt furnizate de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).
Sandero a fost preferat de 13.289 de clienți, ceea ce duce mașina direct pe locul doi în clasament. Prima poziție este deținută, în 2021, de Peugeot 208 (16.014 unități). În spatele Dacia Sandero e Peugeot 2008, cu 12.849 de unități, iar Renault Clio a ajuns doar pe locul patru.
În același clasament al înmatriculărilor, Dacia Duster ocupă locul 13, cu 4.376 de unități. Ford Puma, asamblat la Craiova, locul 17 cu 3.058 unități.
Dacia Sandero, mașina produsă în Maroc
Odată cu cele trei noi modele: Logan, Sandero și Sandero Stepway, Dacia a schimbat strategia și-a mutat producția Sandero în Maroc. Bilanțul pe 2020 arată că uzina Dacia din România a produs anul trecut mai puține mașini decât cele două fabrici din Maroc care asamblează modele ale mărcii românești.
La finalul anului 2020 marocanii au contabilizat 277.474 de mașini asamblate în cele două uzine ale grupului Renault de acolo. Din acest total, 209.769 au fost realizate la uzina din Tanger și 67.705 la facilitatea de producție din Casablanca. În România, cifrele arată așa: 259.999 unități în 2020.
Din totalul de 536.573 de mașini Dacia produse în cele trei uzine, au fost comercaalizate la nivel mondial 520.765 de unități. Uzina din România a rămas cu producția pentru Duster, Logan și Sandero Stepway.
Independent de producție, e apropiat și numărul de unități cumpărate. Astfel, marocanii au cumpărat anul trecut 38.173 de mașini (cotă de piață de 28,6%) și românii au achiziționat 39.940 unități (31,61% cotă de piață).