Creatorul Flavors of Romania de pe Netflix vrea să salveze urșii: soluția originală a lui Charlie Ottley
În cazul în care ești foarte afectat de drama urșilor români forțați de defrișări să ajungă din ce în ce mai des în orașe, s-ar putea să te încânte inițiativa lui Charlie Ottley, creatorul show-ului Flavors of Romania de pe Netflix. Împreună cu Agent Green, realizatorul britanic speră să se folosească de drepturi de autor.
Printr-un proiect de anvergură intitulat Bear Right, Agent Green și Charlie Ottley sper să strângă bani pentru a salva urșii României de la extincție. În acest scop, britanicul își dorește să realizeze un nou sanctuar al urșilor din țara noastră. În efortul de materializare al inițiativei, creatorul de documentar visează să i se alăture proiectului mai multe companii naționale și internaționale, pornind de la o idee simplă.
Drepturi de autor pentru urși, de la Charlie Ottley
În contextul în care foarte multe branduri autohtone și internaționale și-au asociat brandul și identitatea de brand cu urșii românești, Charlie Ottley speră ca aceleași entități economice să le plătească drepturi de autor urșilor, independent de domeniul de activitate. Îndemnurile în acest sens au fost făcute deja printr-o serie de clipuri postate pe Facebook.
Cu banii strânși din drepturi de autor prin proiectul Bear Right, sanctuarul de urși va fi mai aproape de materializare. Ca posibile locații pentru el, sunt vizate terenuri generoase din Harghita, Mureș, Brașov, Covasna și Vrancea. În privința costurilor pe termen lung pentru întreținerea proiectului, momentan se vehiculează aproximativ 10.000 de euro pe urs salvat. Ca suprafață de teren, Ottley și Agent Green se gândesc la o suprafață totală de vreo 30 de hectare de teren.
„Încă de când am ajuns pentru prima dată în România, în 2010, am fost fascinat de natura sa și de fauna bogată de aici. Din păcate lucrurile nu merg bine pentru populațiile de urs brun, o creatură magnifică, periclitată. În mare parte noi, oamenii, suntem responsabili pentru problemele recente apărute din cauza apariției urșilor în mediul nostru – deoarece suntem atât de ocupați să-l punem la pământ pe al lor.
Dacă le distrugem teritoriul, forțăm urșii să se apropie mai mult… și atunci îndrăznim să-i învinovățim tot pe ei. Drept urmare, dreptul la viață este focusul acestei campanii, în care ne adresăm în primul rând celor care poartă ursul în identitatea lor, precum nume sau logo-uri. Plătind dreptul către urs, plătim pentru durabilitatea mediului înconjurător, pentru viitorul nostru”, spune realizatorul TV Charlie Ottley, cel care a realizat a mai realizat și seria de documentare Wild Carpathia.