Clubhouse ”se aude” peste tot: în ce condiții mai poate crește când e copiată de mai toată lumea

de: Ciprian Ioana
17 05. 2021

Clubhouse se bucură de un succes enorm la aproximativ un an de la lansare. Iar planurile de viitor sunt mari.

Clubhouse a crescut repede datorită ideei bazate exclusiv pe format audio la care alte aplicații nu s-au gândit până la acest moment. Chiar dacă poți avea un cont acolo doar pe bază de invitație și chiar dacă aplicația s-a lansat de la început doar pe iOS, succesul a venit repede.

Dar nu poate dura mult.

Alte companii mari din domeniu precum Facebook și Twitter au început să copieze ideea și să vină cu funcții similare. În tot acest context dificil, însă, Clubhouse crede că are spațiu de creștere. A anunțat că se extinde global, iar printre țările adăugate se numără Brazilia, Japonia și Rusia.

Clubhouse se extinde

Clubhouse a anunțat că trece și pe Android, dar doar în Statele Unite deocamdată. Undeva în vară, cel mai probabil, aplicația va fi disponibilă pe Android în mai multe țări. Între timp, însă, a început procesul de extindere.

De săptămâna aceasta, Clubhouse va fi disponibilă în Brazilia, Japonia și Rusia, iar până vineri, cel târziu, serviciul va fi accesibil și în India și Nigeria. Urmează apoi și ”restul lumii”, după cum au declarat reprezentanții aplicației.

Cum spuneam, pentru Clubhouse e un context dificil și aplicația se vede nevoită să renunțe treptat la funcțiile care i-au adus succesul și au făcut-o să pară un serviciu exclusivist.  Vine și pe Android și ar putea renunța și la serviciul bazat pe invitații. E evaluată acum la aproximativ patru miliarde de dolari, iar vârful de performanță de până acum a venit în luna februarie. Atunci, după ce la discuțiile din cadrul platformei au participat personalități precum Elon Musk și Mark Zuckerberg, serviciul a atras 9,6 milioane de descărcări.

Analiștii susțin că rata de retenție a utilizatorilor este totuși mare: adică cine-și descarcă aplicația, rămâne acolo. Chiar și așa, însă, scăderea abruptă a numărului de descărcări de la lună la lună arată că nu prea mai există potențial mare de creștere în condițiile actuale.

Pe piață au apărut funcții similare lansate de competitori cunoscuți ca Facebook, dar și Twitter, care a lansat recent Spaces (funcție disponibilă doar pentru utilizatorii cu peste 600 de urmăritori). Clubhouse anunța recent că le va permite creatorilor de conținut de pe platformă să-și monetizeze munca de acolo și că nu va percepe niciun comision, niciun procent din sumele primite de la comunitățile de fani.

Dar se pare că nu e suficient, pentru că piața a devenit aglomerată și lupta e una strânsă.