Clubhouse „dă volumul” mai încet: cum a început să piardă teren în fața competitorilor

Clubhouse „dă volumul” mai încet: cum a început să piardă teren în fața competitorilor

Clubhouse a dat tonul în materie de conținut exclusiv audio, dar ideea e copiată de alți giganți. Așa că a început să piardă teren.

Clubhouse, aplicația bazată exclusiv pe format audio, a început să piardă teren. S-a bucurat de un succes enorm într-un timp extrem de scurt, dar alte companii din domeniu au început să-i copieze ideea, începând cu Facebook și Twitter. Din acest punct de vedere, înceapă să piardă teren.

În luna februarie, spre exemplu, Clubhouse număra deja 8 milioane de descărcări din iOS App Store și a atins ulterior și un vârf de 9,6 milioane. Dar apariția unor idei similare din partea competitorilor s-a văzut în luna aprilie, când Clubhouse n-a reușit să adune mai mult de 900.000 de descărcări.

Poate lucrurile se vor schimba când va fi disponibilă și pe Android.

Clubhouse pierde teren

La nivel mondial, Clubhouse a bifat 922.000 de descărcări în luna aprilie, o scădere de 66% față de cele 2,7 milioane de descărcări din luna martie și mult sub cele 9,6 milioane pentru luna februarie. Există, însă, și o veste bună:

Analiștii susțin că rata de retenție a utilizatorilor este mare: adică cine-și descarcă aplicația, rămâne acolo. Chiar și așa, însă, scăderea abruptă a numărului de descărcări de la lună la lună arată că nu prea mai există potențial mare de creștere în condițiile actuale.

Pe piață au apărut funcții similare lansate de competitori cunoscuți ca Facebook – despre care am scris AICI, dar și Twitter, care a lansat recent Spaces (funcție disponibilă doar pentru utilizatorii cu peste 600 de urmăritori).

Clubhouse anunța recent că le va permite creatorilor de conținut de pe platformă să-și monetizeze munca de acolo și că nu va percepe niciun comision, niciun procent din sumele primite de la comunitățile de fani. Dar se pare că nu e suficient, pentru că piața a devenit aglomerată și lupta e una strânsă.

În ultimele luni, companii precum Twitter, Facebook, LinkedIn, Telegram și chiar și Spotify au venit cu funcții audio similare cu ceea ce ocupă Clubhouse. Aplicația, însă, va fi disponibilă și pe Android din această vară și e posibil ca asta să crească, din nou, numărul de utilizatori.

Clubhouse ar valora undeva la 1 miliard de dolari în acest moment, dar viitorul e incert.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: