Cine mai are nevoie de tablete în 2021: cifrele din piață te vor surprinde

de: Cojocaru Cristian
17 06. 2021

Un raport al unei companii de cercetare de piață arată, de fapt, cine mai are nevoie de tablete în acest an, 2021. Deși mulți nu se așteptau, cifrele apărute în raport uimesc foarte mulți oameni.

Compania Counterpoint, care se ocupă de cercetarea pieței a arătat că gama Apple iPad continuă să aibă perfomanțe puternice. Cota de piață a mărcii a crescut cu 53% față de anul trecut în primul trimestru, al anului 2021, până la o cotă totală de piață de 37%. În același trimestru din 2020, livrările iPad au reprezentat 30% din cota de piață.

Raportul menționează că Apple și Samsung au beneficiat ambele pe tot parcursul anului 2020 de concurență scăzută în ceea ce înseamnă piața tabletelor. Cele două companii au ”lansat agresiv și au promovat noi modele” în timp ce alți producători de tablete ”au redus sau au închis afacerea”.

”Apple a vândut cu 33% mai multe unități iPad la nivel mondial în 2020 decât în ​​2019 și a continuat să conducă piața, extinzându-și ponderea la 37% în primul trimestru al anului 2021. În ciuda efectului în afara sezonului, Apple și-a îmbunătățit performanța în toate regiunile majore, în special în Japonia, unde vânzările sale au continuat să atingă maximele istorice”, a transmis compania Counterpoint.

Piața arată că mai este nevoie de tablete

Cotele de piață ale Samsung, Lenovo au crescut, în timp ce cota Huawei a scăzut cu cinci puncte procentuale. Celelalte mărci au scăzut cu 10%, în timp ce Apple și Samsung au devenit liderii pieței.

În ciuda modelului de bază iPad, care constituie majoritatea vânzărilor de tablete Apple, analista principală Counterpoint, Liz Lee, a explicat că toate modelele de pe linie au funcționat bine.

IPad-ul de bază a reprezentat 56% din totalul vânzărilor de iPad în primul trimestru al anului 2021, în timp ce modelele iPad Air 4 și Pro au reprezentat 19% și, respectiv, 18%. IPad 8 a fost cel mai bine vândut model, în timp ce iPad Air 4 s-a clasat pe locul al doilea.

Privind spre restul anului, iPad-ul M1 iPad Pro al Apple a fost bine primit de piață, dar lipsa cipurilor a fost o problemă. Apple este pus la încercare atât de lipsa cipurilor, cât și de problemele de producție legate de afișajul Liquid Retina XDR. Lee se așteaptă ca modelele M1 să crească în cel de-al treilea trimestru odată cu restabilizarea lanțului de aprovizionare.