Ce trebuie să știi când cumperi ceva online: explicațiile ANPC care te vor ajuta dacă ești păcălit

de: Ciprian Ioana
26 05. 2021

Comerțul online a cunoscut o creștere spectaculoasă pe perioada pandemiei și are spațiu să se dezvolte și mai tare de atât. În acest context, ANPC vine cu câteva explicații.

Comerțul online crește puternic de la un la altul și nu prea mai există companie care vinde bunuri sau servicii care să nu aibă și prezență pe internet. Mai mult, pandemia a modificat puternic comportamentele de consum și a dus la creșterea numărului de comenzi la domiciliu pentru mâncare și alte alimente.

În acest context, însă, legislația trebuie pregătită mai atent. Ritmul de dezvoltare al platformelor de e-commerce e extrem de rapid. Iar legile care-i apără pe consumatori trebuie să țină pasul. ANPC – Autoritatea pentru Protecția Consumatorului – are câteva explicații, dar și sfaturi pentru cei care cumpără online.

Dacă te simți păcălit, ar fi bine să știi că ai aceleași drepturi – indiferent de locul din care cumperi.

ANPC: ce trebuie să știi când cumperi ceva online

Autoritățile cred că a devenit din ce în ce mai clar că piața de e-commerce necesită o atenție sporită. Orice produs alimentar vândut la distanţă trebuie să îndeplinească aceleaşi cerinţe legale ca produsele vândute în magazine, a declarat preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Claudiu Dolot.

“Comerţul online a luat o mare amploare în ţara noastră. În timp ce în trecut comerţul electronic pentru multe grupuri de consumatori era centrat pe bunuri de înaltă tehnologie, jucării sau cărţi, acum implică din ce în ce mai multe bunuri a căror disponibilitate este esenţială pentru o mare parte a populaţiei, inclusiv alimente, medicamente şi alte produse de strictă necesitate”, a declarat Claudiu Dolot, la Conferinţa Meat & Milk “Sectoarele de carne şi lapte ale României, la startul unei noi istorii”, conform unui comunicat al ANPC.

Pe lângă acestea, preşedintele ANPC a subliniat şi necesitatea alinierii instituţiilor la această evoluţie din zona online, deoarece este vorba despre o tendinţă a viitorului.

“Este necesară o supervizare atentă a comerţului online, deoarece orice produs alimentar vândut la distanţă trebuie să îndeplinească aceleaşi cerinţe legale ca produsele vândute în magazine, să conţină informaţiile obligatorii relevante, care trebuie să fie disponibile înainte de încheierea tranzacţiei produsului pe canale online”, a explicat Claudiu Dolot.