De ce creșterea explozivă a cumpărăturilor online poate da peste cap termenele de livrare

De ce creșterea explozivă a cumpărăturilor online poate da peste cap termenele de livrare

Viitorul este online, iar internetul a devenit principalul mediu în care-ți faci cumpărăturile, fie că vorbim de comenzi de mâncare sau de articole de mobilier.

Un studiu publicat de Adobe arată că viitorul plăților e în zona online, iar numărul celor care-și fac cumpărăturile din fața calculatorului crește considerabil. Achizițiile online din 2021 ar urma să crească cu 20% față de anul trecut, an marcat de asemenea de o creștere substanțială.

Doar că există și o parte mai puțin luminoasă. Goana după produse și bunuri cumpărate dintr-un singur click pune presiune pe lanțurile de aprovizionare. Cu alte cuvinte, impulsul de a cumpăra se dezvoltă mult mai repede decât infrastructură logistică.

Mulți se chinuie și acum să facă faţă creşterii explozive a cererii.

Presiune pe marile companii

Marii retaileri, precum Home Depot, sunt supuşi deja la presiuni de pe urma costurilor ridicate cu transportul şi depozitarea articolelor precum electrocasnice, mobilă şi echipamente de fitness care sunt la mare căutare, scrie Reuters.

De asemenea, în ultimul an magazine precum Walmart, Target şi Amazon.com au epuizat stocurile de produse esenţiale care sunt uşor de cumpărat în cantităţi mari, prin apăsarea unui buton, dar stocurile sunt greu de refăcut.

Stimulate de solicitările venite din SUA, China şi Marea Britanie, vânzările de tip e-commerce se vor ridica la un total estimat la 4.200 miliarde dolari în acest an, faţă de 3.500 miliarde dolari în 2020, potrivit studiului Adobe. E o sumă uriașă și e loc de mai mult de atât.

Cumpărăturile online, creștere explozivă

Studiul arată că în primul trimestru al acestui an vânzările online s-au cifrat la 876 miliarde de dolari. În SUA, vânzările online au crescut cu 39% în ritm anual în primul trimestru, până la aproximativ 200 de miliarde de dolari, iar creşterea vânzărilor online a explodat în cele trei săptămâni care au urmat după ce preşedintele Joe Biden a promulgat pachetul de asistenţă în valoare de 1.900 miliarde de dolari.

În condiţiile în care există în continuare probleme cu livrările de vaccinuri şi multe ţări se confruntă cu noi valuri de infecţie cu COVID-19, retailerii au ţinut închise multe magazine fizice şi au investit puternic în platforme online.

Raportul Adobe susţine că, chiar dacă magazinele fizice se vor redeschise, oamenii s-au obişnuit să comande produse de pe laptopuri şi telefoane. Aceasta este o veste proastă pentru companiile care se bazează pe magazinele fizice, şi care erau deja în declin din cauza concurenţei unor giganţi precum Amazon.com, Alibaba şi a altor giganţi din domeniul e-commerce.

E valabil și-n România.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: