Ce caută acum angajatorii, de la candidați: topul celor mai râvnite competențe

de: Mădălina Bahrim
23 10. 2021

Într-o piață a muncii în continuă schimbare, în viziunea angajatorilor se modifică permanent competențele pe care și le doresc de la candidați.

Pentru a putea să-ți crești șansele de angajare și de integrare optimă pe piața muncii, trebuie să fii în permanență la curent cu așteptările pe care le au recrutorii de la tine, pentru joburile la care candidezi.

Concurența este și ea, destul de mare, în special pentru joburile unde salariile sunt atractive iar compania oferă perspective de dezvoltare.

Trebuie, de asemenea, nu doar să faci o impresie bună la interviu, ci să știi ce competențe să-ți dezvolți și să scoți în evidență, pentru a fi cu un pas înaintea contracandidaților tăi.

Cum îți crești șansele de angajare în această perioadă

BestJobs a analizat domeniile de activitate cu cele mai multe anunțuri de joburi disponibile și a creat un profil al candidatului ideal din punct de vedere al setului de abilități „soft”, pe baza criteriilor menționate de recrutori în anunțurile de angajare pentru fiecare domeniu principal.

Competențele „soft” reprezintă abilități de bază, legate de personalitatea unui angajat și nu de experiența sa academică sau profesională. În această categorie se încadrează abilitățile de interacțiune, creativitate, relaționare profesională, comunicare sau adaptare în echipă.

Conform studiului, unul dintre domeniile cu cel mai mare necesar de forță de muncă este cel al Vânzărilor, cu aproximativ 5.000 de poziții deschise lunar sau 13,4% din totalul anunțurilor de joburi de pe platforma de recrutare BestJobs. În cadrul acestui domeniu, cel mai des sunt căutați candidați pentru poziții precum Agent de vânzări, Consilier sau Consultant vânzări și Manager vânzări.

„Chiar dacă abilitățile soft nu pot fi măsurate sau testate ca în cazul abilităților hard sau tehnice, recrutorii vor să audă în cadrul interviului exemple de situații când candidații și-au pus în aplicare aceste abilități pentru a rezolva o situație inedită, pentru a păstra un client sau pentru a-și convinge colegii să aleagă o anumită direcție care a dus la succesul unui proiect. Este o realitate faptul că joburile de astăzi se transformă tot mai rapid și instrumentele pe care ne putem baza sunt chiar aceste abilități soft, tot mai apreciate și căutate de către angajatori”, spune Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs România.