Cât costă parcarea în București și în lume: cât de tare ”te ard” autoritățile locale, de fapt
Nu cred că există un oraș în lume care să ofere parcare gratuită pentru toată lumea.
De altfel, în zonele cu un flux ridicat de trafic, autoritățile au introdus parcări cu plată sau cu timp limitat de parcare.
Astfel, cel mai scump oraș unde să parchezi este Londra. Acolo o oră de parcare poate costa până la 9,9 euro.
Conform companiei de analiză a prețurilor Picodi, atât în Amsterdam cât și în Oslo parcarea în centru orașului costă 7,5 euro. Cu toate acestea, tariful variază în funcție de cererea de locuri de parcare. Așadar, cu cât este mai departe de centru, cu atât tariful este mai mic.
În București, de exemplu, prețul diferă în funcție de zonă. Astfel, o oră costă între 2,50 și 10 lei sau 0,51 și 2,02 euro, fiind unul dintre cele mai mici tarife din acest raport.
Abonamentele de parcare
Pentru rezidenți există facilități dacă aleg să folosească parcările cu plată. Astfel, aceștia pot parca fără limită de timp și la tarife mai avantajoase, cu condiția să locuiască permanent în oraș și să își plătească impozite acolo.
Cu toate acestea, în multe orașe rezidenții își pot lăsa gratuit mașina pe stradă, dacă parchează în apropierea locului de reședință, de exemplu Lisabona, Roma, Buenos Aires și Mexico City.
În București, situația este diferită. Orașul se confruntă cu o mare problemă în ceea ce privește numărul de locuri de parcare disponibile în oraș, iar autoritățile par copleșite de situație. În capitală, șoferii înregistrați în zona de parcare cu plată pot achiziționa un permis de parcare de reședință pentru între 800 și 2 000 lei pe an sau între 162–404 euro. Prețurile sunt surprinzător de mari comparativ cu alte țări.
Un permis de reședință similar costă între 24 și 47 de euro la Praga, în funcție de zonă, la Berlin pentru 10,2 euro, indiferent de zonă, iar cel mai scump este la Stockholm de la 357 la 1 309 euro, la Riga de la 300 la 1.020 euro și la Amsterdam de la 32 la 567 de euro.