Când vom călători și noi ca-n țările civilizate: ce se întâmplă cu noile trenuri electrice regionale

de: Ozana Mazilu
26 08. 2021

Sunt câțiva ani de când ARF se chinuie cu licitația pentru trenuri electrice regionale. O nouă anulare ar însemna că desemnarea unui câștigător și sosirea trenurilor sunt momente îndepărtate.

Comisia de evaluare a anulat licitaţia pentru achiziţia celor 40 de rame electrice regionale (RE-R). Însă prin această măsură s-a deblocat o procedură de achiziţie „care părea că se află într-o situaţie fără ieşire”, susţine preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF), Gigi Gavrilă, citat de Hotnews.

Noile trenuri electrice regionale se lasă așteptate

Conform Club Feroviar, dacă vechea licitație ar fi continuat, competitorul chinez CRRC ar fi avut șanse mari de a primi contractul valoros, în condițiile in care Guvernul Florin Cîțu a pus economic România pe direcția anti-China.

„Prin această măsură a Comisiei de Evaluare, s-a deblocat o procedură de achiziţie care părea că se află într-o situaţie fără ieşire, dar, în acelaşi timp, se deschide calea demarării unei noi proceduri de licitaţii publice pentru achiziţia de rame electrice regionale RE-R, care va fi organizată de către ARF, imediat ce vor fi îndeplinite toate prevederile legale”, a declarat, pentru Agerpres, preşedintele ARF, Gigi Gavrilă.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a informat că a fost anulată licitaţia pentru achiziţia a 40 de rame regionale, de către Comisia de Evaluare numită în cadrul licitaţiei de achiziţie a materialului rulant nou destinat transportului regional feroviar de călători (rame electrice regionale RE-R).

După parcurgerea etapelor legale privind soluţionarea eventualelor contestaţii, ARF va proceda – în cel mai scurt timp – la organizarea unei noi licitaţii, ce va avea acelaşi obiectiv, potrivit aceleiași surse.

Valoarea estimată a contractului de achiziţie publică privind ”Achiziţia de material rulant nou destinat transportului regional şi suburban feroviar de călători (trenuri electrice regionale RE-R)” este cuprinsă între 1,7 miliarde de lei şi 4,5 miliarde de lei, fără TVA.

Veste neașteptată pentru toți pasagerii CFR Călători. A venit fix când oamenii își pierduseră speranța

CFR Călători vine cu vești bune pentru pasagerii români. Când nimeni nu se aștepta ca firmele de stat să se alinieze standardelor de digitalizare europene, într-o perioadă atât de dificilă pentru toți, iată că se poate. Compania anunță un proiect de digitalizare ce va simplifica mult călătoriile.

Conform noului proiect al CFR Călători, pasagerii vor avea posibilitatea de a-și achita costul biletelor de călătorie cu trenul, chiar din interiorul acestuia.