Apple își dezamăgește utilizatorii, din nou: ce s-a întâmplat cu iCloud, Apple Music și alte servicii

de: Alexandru Puiu
05 02. 2021

Începe să devină din ce în ce mai dificil să recomanzi servicii online sau să ai o încredere enormă în platformele care îți leagă accesul la informații de servere localizate în celălalt capăt al mapamondului. Apple este cea mai recentă companie care a dat-o de gard.

La câteva săptămâni după ce au picat serviciile Google și câteva zile după ce până și serverele AnyDesk au ajuns pe butuci, a venit rândul Apple să fie cap de afiș la probleme de conectivitate. iCloud, Apple Music, Find My, Keychain, toate au făcut probleme mai mici sau mai mari în ultimele 24 de ore, după cum s-a putut vedea și pe site-ul Apple. 

Nu mai puțin de 10 servicii online oferite de Apple au făcut probleme în diverse colțuri ale mapamondului, iar dacă întâmpini și tu dificultăți pe acest subiect, găsești informații actualizate pe site-ul Apple, la secțiunea System Status.

Cea mai problematică în astfel de situații este însă lipsa de transparență, iar cei de la Apple sunt lideri globali când vine vorba de a nu detalia probleme sau a oferi explicații. Oficialii gigantului din Cupertino s-au sfiit nu doar în a spune ce s-a întâmplat sau de ce, dar nu este clar nici numărul celor care suferă din cauza acelor probleme. ”Unii utilizatori sunt afectați”, se menționează cât se poate de sec pe site-ul companiei.

Cum am spus și în introducere însă, problema nu ține neapărat de faptul că au picat niște servere sau servicii, ci că astfel de situații a căror logică va rămâne inexplicată scad încrederea în platforme online și în ideea de cloud în general.

Un lucru este însă clar, problemele au fost răspândite pe întregul parcurs al zilei. S-a început cu probleme legate de accesarea App Store sau Apple Music și s-a continuat cu iCloud Drive, Photos, Notes, Contacts și nu numai.