Apple dă o lecție de popularitate, din nou: cum a ajuns peste Google, Facebook și Microsoft
Apple are deja de câțiva ani buni o poziție privilegiată în piața globală de tech. Gigantul co-fondat de Steve Jobs și Steve Wozniak este însă semnificativ mai puternic decât ai fi tentat să crezi.
La finalul acestei săptămâni, a ajuns online clasamentul Interbrand – Best Global Brands 2021. Clasamentul nu suferă schimbări majore față de anul trecut, mai ales când vine vorba de primele poziții. Dincolo de pozițiile din top, însă, mai impresionante sunt valorile din spatele unor branduri precum Apple, Amazon sau Microsoft.
2021, anul dominat de tehnologie, cu Apple în frunte
La nivel global, ultimii doi ani au fost foarte benefici pentru giganți din tech. În fiecare colț al mapamondului s-au înregistrat schimbări importante economice, sociale și tehnologice, iar cineva trebuie să câștige din asta. Pentru a înțelege mai bine ce s-a schimbat și ce a rămas la fel în privința puterii economice, este suficient să arunci o privire pe 2021 Best Global Brands.
Ca referință, comparativ cu 2020, creșterea celor mai puternice branduri de la nivel global a fost de peste 300 de miliarde de dolari. Anul trecut, ocupanții primelor 100 de poziții din acest top realizat de Interbrand valorau 2.326 miliarde de dolari. Acum, au ajuns la 2.667 miliarde de dolari, creșterea fiind de aproximativ 15%. Dacă nu era evident că pandemia și criza globală de cipuri este bună pentru unii, creșterea de la 2019 la 2020 a fost de 9%.
Primele trei poziții din top sunt ocupate și în acest an de Apple, Amazon și Microsoft. Cei trei giganți, împreună, valorează 62,3% din totalul firmelor din top 10. Brandul Apple valorează 408,25 miliarde de dolari, în creștere cu 26% față de 2020. Amazon a înregistrat o creștere de 24% până la 249,24 miliarde de dolari. MIcrosoft s-a bucurat o creștere de 27% în același clasament până la 210,19 miliarde de dolari. Pe patru este Google cu 196,8 miliarde de dolari, iar Samsung este pe cinci, 74,63 miliarde. Abia de aici încep companii care nu au tangență cu tehnologia, Coca-Cola pe șase, Toyota pe șapte, Mercedes-Benz, McDonalds și Disney, în continuare până la 10.