Anunțul momentului în România: se întâmplă cu toate aceste magazine. E o lovitură imensă și pentru Lidl
Piața de retail din România e mai aglomerată ca niciodată. Lidl, Kaufland, Profi stau foarte bine. Dar se poate ca până în 2022 lucrurile să se schimbe radical.
Retailerul Profi, unul dintre cei mai mari jucători pe piață alimentară din România, se reinventează. Compania aduce un nou concept de magazin, își schimbă brandul și plănuiește să deschidă sute de magazine pe an, dar și să ia locul Lidl și să devină retailerul numărul 1 cacifra de afaceri din România, până în 2024.
Magazinul hibrid Profi. Ce aduce nou acest concept
Pentru început, trebuie să știi că, dacă ești clienți profi, compania se pregătește să te suprindă cu un magazin hibrid, mic, între unitățile de proximitate și cele tip convenience.
Primele două magazine hibrid, pilot, au fost deja deschise la Timișoara. Însă, încă din toamna anului trecut, Profi a tatonat piața cu o unitate deschisă la Ploiești, în cadrul căreia funcționează o zonă de convenience unde se comercializează produse ambalate, gata de consum.
Profi susține că, prin aceste magazine de tip hibrid se încearcă satisfacerea necesităților clienților, în contextul crizei sanitare, fiind mult mai practice pentru cumpărături, fie zilnice, fie săptămânale, mai atractive din punct de vedere estetic, cu alimente preparate gata, pentru a fi cumpărate și servite direct de către clienți.
„În momentul de față, acest segment nu este realmente reprezentat în retailul românesc, așa că intervenim pentru a-l oferi”, a declarat Pawel Musial, directorul general Profi, conform Economica. „După părerea mea, putem câștiga această piață”.
Magazinele hibrid sunt deschise sub brandul ProfiGO. Totuși, managerul companiei susține că multe astfel de magazine funționează sub marca Profi City, dar urmează să se facă în curând o departajare.
Nu în ultimul rând, Profi are planuri mari de extindere. Nu mai e o surpriză pentru nimeni că, fiind lanțul de magazine cu cea mai mare rețea la nivel național, Profi plănuiește să mai deschidă anual, câte 200 de unități. Totodată, compania țintește sus. Vrea să ajungă retailerul numărul 1 ca cifră de afaceri până în 2024. Lidl e concurența directă. Acesta a fost cel mai activ lanț de magazine din România în 2020, cu deschiderea de noi magazine în diverse orașe.