Anunțul directorului Renault liniștește apele pentru europeni

de: Andrei Tilimpea
12 09. 2021

Industria auto se află într-o permanentă transformare. Indiferent că vorbim de inovații, mașini electrice sau fuziunea unor branduri de renume. Cu toate acestea, ultimul anunț al directorului Renault pune capăt mai multor speculații.

Din 1999, Renault și Nissan sunt implicați într-un parteneriat, prin care Renault deține 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault. În 2016, Alianța Renault-Nissan s-a extinsă prin includerea Mitsubishi, și astfel, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

„Începând din 2010, logica a fost întotdeauna de a converge operațiunile pentru a pregăti fuziunea. Eu, însă, nu văd lucrurile așa, nu am în vedere o fuziune deoarece nu sunt sigur că asta are sens din punct de vedere operațional”, a spus Luca de Meo într-un interviu acordat cotidianului italian Il Sole-24 Ore.„Văd în schimb mult mai multă cooperare și acest lucru va fi posibil dacă alianța, Renault-Nissan-Mitsubishi Motors, va evolua. În ce direcție, vom vedea”.

Președintele grupului Renault și al alianței, Jean-Dominique Senard, a declarat și el în repetate rânduri că o fuziune nu mai este necesară.

O alianță tensionată

Relația dintre Renault și Nissan a trăit vremuri mai bune. Cei doi parteneri sunt„ la cuțite” din cauza inegalității participaților încrucișate deținute de cei aceștia, iar acest lucru a ieșit la lumină în 2018-2019, odată cu afacerea Carlos Ghosn. Fostul mare patron al alianței Renault-Nissan-Mitsubishi Motors a fost arestat și ulterior inculpat în Japonia pentru nereguli financiare. În 2019, Carlos Ghosn a fugit în Liban de unde își susține nevinovăția și denunță un complot împotriva sa.

Afectați de pandemie și recent de criza microcipurilor, cei trei parteneri ai alianței au prezentat anul trecut o nouă strategie mondială destinată întăririi competitivității și rentabilității lor.

„Trebuie să ne folosim de faptul că suntem căsătoriți de 20 de ani, că avem copii, că există momente de tensiune dar avem atât de multe de câștigat dacă vom rămâne implicați în politicile de dezvoltare viitoare” a insistat Luca de Meo.„În 2018, Renault-Nissan a fost numărul unu în lume după volumul de automobile vândute, dar dacă numărul unu nu câștigă bani asta înseamnă că modelul nu funcționează pe termen lung”.