Acest producător auto testează o tehnologie care va face mașinile capabile să evite singure accidentele
Toți oamenii care dețin un permis conducere știu că trebuie să reducă semnificativ viteza în zonele din apropierea unităților școlare, din cauză că există riscul ca pe carosabil să apară copii, ce ar putea fi accidentați cu ușurință.
Însă această grijă ar putea fi luată în curând de pe umerii șoferilor, datorită unei tehnologii revoluționare, testate acum de gigantul producător auto, Audi.
Audi of America a încheiat un parteneriat cu Qualcomm Technologies , Commsignia, Applied Information, Blue Bird, Fulton County School System, orașul Alpharetta, Georgia și Temple, Inc. V2X, care utilizează semnale celulare pentru a permite mașinii să comunice cu vehiculele și infrastructura rutierădin jur.
Noua tehnologie Audi va permite autovehiculelor să identifice singure zonele școlare
Audi a făcut pași semnificativi în ceea ce privește tehnologia autovehiculelor, iar ultimul lor proiect nu diferă.
Constructorul auto testează în prezent un sistem care poate recunoaște zonele școlare pentru a le face mai sigure atât pentru copii, cât și pentru pietoni.
Cum funcționează tehnologia?
Audi E-Tron Sportback și un autobuz școlar sunt ambele echipate cu sistemul C-V2X. Acest sistem comunică cu unitatea rutieră (RSU) aflată în indicatorul de limită de viteză a zonei școlare și, ulterior, avertizează șoferul Audi cu privire la specificul zonei respective, transmițându-i avertismente sonore și vizuale pentru a încetini.
De asemenea, conducătorul Audi poate fi avertizat și cu privire la existența în trafic a autobuzului școlar, din care coboară sau în care se îmbarcă elevi, pentru a-i spori vigilența.
Momentan, tehnologia revoluționară e testată în Alpharetta, Georgia.
Scopul acestei tehnologii este de a face zonele școlare mai sigure pentru copii și alți pietoni vulnerabili, care, conform cercetărilor Audi, sunt victime ale peste 25.000 de răniri și alte 100 de decese în fiecare an.
„Implementarea C-V2X pe coridorul rutier inteligent Virginia permite dezvoltarea unei noi generații de vehicule capabile să comunice direct cu infrastructura rutieră și cu utilizatorii vulnerabili ai drumurilor”, a declarat Pom Malhotra, director în cadrul Audi America.
C-V2X este conceput pentru a oferi vehiculelor comunicații directe cu latență scăzută cu alte vehicule, cu infrastructura rutieră și cu anumiți utilizatori vulnerabili ai drumurilor, fără implicarea unei rețele celulare sau a unui abonament la rețea celulară, operând în spectrul de 5,9 GHz. Comunicațiile directe C-V2X sunt sinergice cu comunicațiile de rețea celulară atât pe vehicul, cât și de-a lungul drumului.
Audi se numără printre cele mai de succes mărci de automobile de lux, livrând aproximativ 1,845 milioane de vehicule la nivel global în 2019.