Volkswagen se teme că nu poate ține pasul cu Tesla: ce se întâmplă cu fabrica germanilor din Wolfsburg

de: Ciprian Ioana
16 12. 2020

Tesla se pregătește să înceapă producția în uzina de lângă Berlin, prima sa fabrică pe teritoriul Europei. A ales, poate nu întâmplător, Germania – adică țara care a dat gigantul grup Volkswagen. Competiția se anunță interesantă.

Tesla are planuri mari de extindere în Europa și totul începe cu prima sa fabrică de pe continent, adică cea de lângă Berlin. Va începe producția acolo în vara anului viitor, dar această mutare reprezintă o provocare și pentru gigantul Volkswagen. Americanii fac numai mașini electrice, deși nivelul de pricepere se intuiește.

Dar și germanii încep să forțeze în această direcție și au deja câțiva ani buni de când scot pe piața modele electrice. Acum, grupul german s-a trezit în propria țară cu cel mai puternic rival din acest domeniu. Și trebuie să se încordeze puțin.

Volkswagen se pregătește de confruntarea cu Tesla

CEO-ul grupului german, Herbert Diess, le-a transmis managerilor de top că trebuie să pună la punct fabrica din Wolfsburg, cea mai mare uzină VW din Germania. Surse apropiate situației susțin că Diess ar fi cerut imediat un upgrade la acea fabrică, astfel încât să fie aduse cele mai noi tehnologii legate de vehiculele electrice.

Acolo se fac aproximativ 800.000 de mașini anual, ceea ce reprezintă un număr uriaș. Diess urmărește, de fapt, să se mențină competitiv în privința producției modelelor electrice și nu numai, în condițiile în care Musk a spus că fabrica sa de lângă Berlin va revoluționa modul în care se fac mașinile. Acum, germanii vor să țină pasul.

VW vrea să reducă timpul de producție pentru o mașină la doar 10 ore, adică undeva la jumătate din timpul în care iese acum din producție un Golf sau Tiguan, modelele principale care se fac în uzina din Wolfsburg.  Diess susține că Volkswagen va fi un etalon în privința fabricării mașinilor electrice și totul va porni cu această uzină.

Cu alte cuvinte, venirea Tesla în Europa îi face și pe alți producători să producă mai inteligent și mai bine. Iar asta înseamnă, de fapt, câștigul consumatorilor. Când mediul este extrem de competitiv, prețurile sunt corecte, iar consumatorul e avantajat.