Volkswagen se înclină în fața Tesla: ce au recunoscut germanii
Când spui Tesla spui mașini electrice. Când spui Volkswagen spui mașini de toate felurile. Sunt doi mari constructori ai lumii, care au ajuns acum să se bată pe piața modelelor electrice.
Tesla e companie înființată de Elon Musk, un antreprenor vizionar la acea vreme, care-și propunera să reinventeze industria auto. După mai bine de un deceniu, pare că a reușit. Are deja la activ câteva modele electrice care se vând extrem de bine și planurile sunt mari pe viitor.
Mai mult, Tesla i-a atras în această cursă și pe ceilalți producători, care și-au dat seama că viitorul e al electricelor și că trebuie să vină pe piață cu multe astfel de modele. Volkswagen e cel mai mare producător al lumii, dar a fost devansat în privința electricelor vândute chiar pe teren propriu.
Iar fața i-a fost luată chiar de Tesla.
Acum, Volkswagen recunoaște succesul americanilor și chiar îi felicită pentru acest lucru.
Ce spun germanii despre Tesla
Volkswagen a recunoscut că Tesla are 10 ani înainte atunci când vine vorba de fabricarea mașinilor electrice. Are, așadar, un start de un deceniu și știe foarte bine ce face, așa că ceilalți producători au numai de învățat de la americani.
O recunoaște chiar Thomas Ulbrich, unul dintre membrii board-ului de electromobilitate din cadrul Volkswagen.
„Tesla este un producător impresionant, iar acest lucru reprezintă o motivație pentru noi. Tesla are cu 10 ani mai multă experiență. Dar ne grăbim și noi să-i ajungem din urmă”, spune Ulbrich, potrivit Reuters.
Așadar, germanii spun că vor să recupereze timpul pierdut și să vină pe piață cu modele electrice și mai sofisticate. Iar planurile nu se opresc aici.
Volkswagen nu mai vrea accidente pe străzi
Volkswagen are planuri și pe zona de software. Vrea să vină cu un sistem care să elimine accidentele de pe străzi. Iar obiectivul e unul pe termen mediu. Germanii vor să-și atingă scopul în următoarele trei decenii, adică până-n 2050.
Noile generații de modele vor fi echipate cu sisteme inteligente, care să le ajute să evite accidentele și să anticipeze mișcările celorlalți participanți la trafic. Practic, modelele vor fi instruite să învețe anumite reflexe și să se comporte ca atare în situații care se pot transforma în accidente.
Primul model care va fi echipat cu un astfel de soft este Volkswagen ID3, model electric 100% ce urmează să fie lansat anul acesta.