Un ghețar unic din Himalaya, descoperit cu o dronă: de ce este special

de: Alexandru Puiu
08 05. 2020

Munții Himalaya continuă să reprezinte un mister pentru exploratori. Zone noi din cel mai înalt masiv montan din lume sunt deseori descoperite.

În timp ce restricțiile de utilizare a dronelor în mijlocul unui oraș sunt semnificative, dacă vrei să utilizezi aceleași gadgeturi pe vârf de munte, nu te oprește nimeni. Din acest motiv, un fotografi profesionist s-a gândit să folosească o dronă pentru a identifica spații noi și spectaculoase în munții Himalaya. 

Ca referință, masivul muntos Himalaya, dincolo de faptul că este una dintre cele mai populare regiuni de pe mapamond, se întinde pe o suprafață de aproximativ 2400 de kilometri de apă și uscat. În același timp, este gazda unui volum masiv de biodiversitate. Fiind al treilea cel mai mare depozit de gheață și zăpadă din lume ca dimensiune, masivul găzduiește aproximativ 15.000 de ghețari și doar un număr infim dintre ei au fost identificați și catalogați.

David Kaszlikowski este un fotograf renumit la nivel global, cu numeroase premii pentru fotografie montană. În același timp, se pricepe foarte bine la imortalizarea unor cadre subacvatice sau aeriene.

Cel mai recent proiect al fotografului este un documentar intitulat K2 Touching the Sky, imortalizat în Himalya. În încercarea de a găsi locații noi pe care să le filmeze, David și-a trimis drona în expediție printre ghețari. Între doi ghețari consemnați în trecut, Baltoro și Godwin-Austen, fotograful a identificat un al treilea ghețar ce pare desprins dintr-un vis. Ilustrat în imaginile alăturate, acela este foarte special. Acesta din urmă era înconjurat parcă de o piscină de aproximativ 20 de metri.

”Acest loc a fost special, realizând un cadru grafic foarte curat. Dispărea, se topea, își schimba forma în fiecare zi. Era destul de evident că nimeni nu-l va fotografia din nou ca mine, nimeni nu-l va vedea la fel în sezonul următor.”, a explicat fotograful.

Pentru a imortaliza imaginea de intro a acestui material, fotograful polonez a folosit un Canon 5D Mark III pe un trepied, cu o expunere de 30 de secunde. Când timp a avut diafragma deschisă, a utilizat o lumină de tip LED pentru a crea strălucirea văzută în cadru.