Un gadget electric a revoluționat deplasarea persoanelor cu handicap: este bun și de offroad

de: Alexandru Puiu
17 08. 2020

În încercarea de a-și ajuta soția paralizată de la brâu în jos, un pasionat de tehnologie a creat un mijloc de deplasare revoluționar. Complet electric, acesta a devenit între timp produs de serie.

În 2005, Cambry Kaylor a avut un accident în timp ce se antrena. Era campioană la cascadorii ecvestre, făcea gimnastică pe un cal în mișcare. Deși și-a pierdut atunci abilitatea de a se deplasa pe propriile picioare, a rămas îndrăgostită de aventuri în aer liber, sport și călătorii.

Energia ei pozitivă s-a datorat și partenerului de viață, Zack Nelson, unul dintre electroniștii pasionați din spatele popularului canal de YouTube JerryRigEverything. Este foarte probabil să fi văzut în trecut unul dintre clipurile în care testează gradul de rezistență al telefoanelor cu șurubelnițe și trânte. 

Pentru că a avut cunoștințele necesare, Zack a creat un mijloc de transport hibrid cu scopul de a-i permite soției sale să se deplaseze pe teren accidentat, pe unde ai putea ajunge, de exemplu, cu o bicicletă offroad. În acest scop, a combinat majoritatea componentelor din două biciclete electrice din comerț. Dacă vrei să înțelegi mai bine efortul tehnic din spatele acestui proiect, poți viziona clipul de mai jos.

Între timp, cei doi s-au casătorit și au început să producă în serie scaunul lor cu rotile electric promovat ca ”nu un scaun cu rotile”. Designul a fost îmbunătățit semnificativ, iar datorită construcției, poate fi dezasamblat parțial pentru a fi strecurat într-o mașină.

În ceea ce privește particularitățile mijlocului de transport dedicat persoanelor cu handicap, ”Not-A-Wheelchair” este cât se poate de silențios. În plus, pentru că folosește componente de bicicletă, poate fi reparat destul de ușor, fără costuri extraordinare.

Are o viteză maximă de 20 kilometri pe oră, pentru a nu prezenta niciun risc pentru persoana transportată. Autonomia variază în funcție de greutatea persoanei, dar poți prinde 16-32 de kilometri departe de priză cu o baterie sau 40-55 de kilometri în cazul variantei cu două baterii. Prețul de achiziție pentru versiunea de bază este de 3750 de dolari, iar greutatea maximă pe care o poate transporta este de 100 kilograme. Mai multe detalii despre acest proiect și o eventuală achiziție, găsești pe site-ul oficial.