Trebuie să-l vezi înainte să dispară de pe Netflix: cel mai bizar și încântător thriller SF

de: Paula Artin
18 08. 2020

Gândește-te pentru o clipă la o scară în buclă. Dacă mergi în sus, vei ajunge în partea de jos. Dacă mergi în jos, vei ajunge în partea de sus. Acum imaginează-ți că timp de 35 de ani ai fost nevoit să faci asta.

Această viziune a purgatoriului stă la baza “The Incident”. Un thriller de ficțiune din 2014, al regizorului mexican Isaac Ezban, “The Incident” este un concept de Twilight Zone extins într-un film artistic captivant, uneori dezgustător poate.

Deși implică idei îndrăznețe și inteligente despre existență, “The Incident” eșuează în a oferi și un răspuns referitor la “incidentul” descris. Dar, ca orice călătorie de familie, destinația contează mai puțin decât călătoria. Iar “The Incident” este călătoria pe care trebuie să o faci înainte ca acesta să-și găsească destinația finală, pe 19 august, când va părăsi Netflix.

Iată de ce trebuie să-l vezi

“The Incident” urmează două povești separate. Firul primei povești îi prezintă pe un escroc, Carlos (Humberto Busto) și fratele său Oliver (Fernando Alvarez Rebeil) încearcă să scape de polițistul care vrea să-i aresteze, Marco (Raúl Méndez) într-o scară de construcție.

A doua poveste îi urmărește pe cei patru membri ai unei familii, care se îmbarcă într-o lungă călătorie. Așa cum sugerează titlul filmului, există întotdeauna un „incident” care provoacă panică. Pentru polițiști și escroci: Marco îl împușcă pe Carlos în picior, cauzându-i o moarte înceată.

Pentru familie: Un inhalator uitat devine o chestiune de viață și moarte în urma unei reacții alergice letale. Aceste bombe cu ceas creează tensiune și disperare, în timp ce personajele descoperă amploarea închisorilor lor de nescăpat.

„The Incident” este un thriller conceptual care funcționează cel mai bine atunci când ideile de suprafață îi sunt ignorate. Personajele sunt prinse, și nu mai e nimic în calea evadării. Astfel, „The Incident” devine o poveste despre persoanele care își descoperă propriile metode de a face față împrejurimilor. Unii o fac mai bine decât alții.

Aceste închisori fără sfârșit, o scară și o șosea care nu se termină niciodată, sunt alimentate ca prin magie cu stații de gaz abandonate sau tonomate cu hrană și permițând celor prinși să trăiască cu un minim de confort.

Dar, pe masură ce timpul trece, orele devin zile, zilele devin ani și lucrurile devin din ce în ce mai grosolane. În cele din urmă, “The Incident” nu este despre altceva decât închisorile emoționale, ceea ce face ca filmul să fie potrivit, dar dificil de urmărit în această perioadă.