Toți cei care au cont bancar trebuie să afle urgent: așa ceva te salvează în relația cu banca

de: Andrei Simion
13 10. 2020

Odată cu drepturile pe care le are un client al unei bănci, acesta are și anumite obligații, pe care, uneori, „uită” să și le îndeplinească.

Există câteva obligații pe care clientul trebuie să le respecte în relația cu banca. Una dintre cele mai importante obligații ale clientului este de a se informa cu privire la toate caracteristicile unui produs financiar, înainte de a lua decizia de a semna un contract.

De asemenea, o obligație față de care clientul nu prea ține cont este aceea de a notifica banca imediat ce au survenit modificări cu privire la adresa, locul de muncă, veniturile titularului de contract/codebitor/garant.

Mai mult, clientul este obligat să comunice imediat băncii opțiunea sa de acceptare sau de neacceptare a noilor condiții, în cazul modificărilor contractuale propuse de bancă.

În mod evident, clientul mai este obligat să pastreze integritatea garanțiilor constituite la garantarea creditului, pe toată perioada de valabilitate a contractului de credit. De exemplu, cei care au „pierdut” locuința cu care garantasera un credit, au vandalizat-o înainte de a fi evacuați, conform Ziare.comIar aceste cazuri sunt destul de frecvente.

Încă o obligație ar fi că clientul este obligat să semnaleze, fără o întârziere nejustificată, prestatorului său de servicii de plată, dar nu mai tarziu de 13 luni de la data debitării, faptul că a constatat o operațiune de plată neautorizată sau executată incorect, care dă naștere unei plângeri.

Pașii pe care trebuie să-i urmezi în cazul restructurării creditului

Pe de altă parte, te poți confrunta cu probleme legate de credite, mai ales în perioada aceasta de schimbări. Important e să știi cum să le abordezi.

În cazul în care ai început să ai probleme cu returnarea creditului, primul pas pe care trebuie să-l faci este să stabilești o întâlnire cu reprezentanții băncii. Al doilea pas ar fi să le aduci la cunoștință angajaților băncii toate problemele financiare pe care le ai, dar și cele la care te aștepți pe viitor.