Țeapă la Telekom? Ce ți s-ar putea întâmpla dacă ai contract cu operatorul

de: Ciprian Ioana
13 01. 2020

Mai mulți clienți Telekom s-au plâns de o posibilă țeapă din partea operatorului. La Poliție au fost depuse zeci de plângeri.

UPDATE: La solicitarea playtech.ro, oficialii Telekom au revenit cu un punct de vedere oficial.

“Un factor determinant in succesul oricarei afaceri este increderea pe care clientii o investesc in partenerul pe care il aleg.Telekom trateaza in mod profesionist orice situatie care poate ridica suspiciuni de frauda si investigheaza intern fiecare situatie semnalata de catre clienti sau de catre autoritati si, in functie de rezultatele investigatiilor, ia masurile necesare, in conformitate cu legislatia in vigoare. Toate demersurile noastre au rolul de a ne conduce spre solutionarea cazurilor semnalate, in beneficiul clientilor. De asemenea, in cazul investigatiilor derulate de autoritati, suntem la dispozitia acestora cu toate informatiile solicitate. Recomandam clientilor, ca in momentul in care sesizeaza potentiale nereguli legate de serviciile contractate, sa contacteze imediat Telekom prin canalele de asistenta 1234/021.404.1234 sau prin formularul de contact disponibil pe site-ul companiei www.telekom.ro/contact/.”

Mai mulți clienți acuză operatorul că le-ar fi dat țeapă. Acuzațiile sunt dintre cele mai grave, iar cazul a ajuns în atenția Poliției. Zeci de persoane au depus plângere, acuzând că operatorul le-a falsificat semnătura.

Practic, acești clienți susțin că au primit pe factură servicii și produse pe care nu le-au cerut vreodată. Li s-au cerut bani pe ele, dar nu le-au primit, scrie Libertatea.

Facturi inventate la Telekom?

Jurnaliștii susțin că unul dintre clienți a reclamat aceste presupuse practici. El susține că a fost contactat de cineva de la Telekom, care i-a propus un nou abonament de voce și un telefon nou. Totul prezentat ca o ofertă. Deși a refuzat, o lună mai târziu, el a observat că aceste servicii erau deja facturate pe numele său.

Totul se întâmpla anul trecut, povestește acesta.

„În iunie depun prima reclamaţie telefonică. Mi se răspunde că trebuie plângere penală. În continuare mai depun două reclamaţii la Telekom şi fac plângere la ANPC, ANCOM şi Poliţie.  Deşi în rezoluțiile ANPC şi ANCOM se dă o cale de rezolvare, aceasta nu este respectată de Telekom şi mă aflu în aceeaşi situaţie după 7 luni”, susține clientul Telekom.

Clientul reclamă faptul că, deși i-au fost facturate noile servicii, el nu le-a primit. Mai mult, în baza de date a Telekom există un „aviz de recepţie”, pe care clientul l-a văzut după ce a sesizat ANCOM, însă spune că semnătura este falsă.

Ce răspunde operatorul

Poliția a înregistrat zeci de plângeri pe acest subiect, dar facturile tot continuă să vină. Clienții susțin că situația este complicată – facturile nu sunt plătite, dar serviciile nu sunt tăiate și nici penalități nu sunt înregistrate. Practic, aceștia continuă să plătească doar ce folosesc, deși în facturi apar și servicii în plus.

Potrivit Poliției Capitalei, anul trecut au fost înregistrate nu mai puțin de 13 plângeri. Telekom a reacționat pe acest subiect, dar explicațiile sunt vagi.

„Telekom tratează în mod profesionist orice situație care poate ridica suspiciuni de fraudă și investighează intern fiecare situație semnalată de către clienți sau de către autorități și, în funcție de rezultatele investigațiilor, ia măsurile necesare, în conformitate cu legislația în vigoare”, se arată în răspunsul Telekom.

Am solicitat un punct de vedere celor de la Telekom și vom actualiza articolul când îl primim.