Telefonul care ține 5 zile cu o singură încărcare: cine a venit cu invenția revoluționară
2020 ar putea rămâne în istorie și drept anul când bateriile telefoanelor au devenit mult mai bune. Totul mulțumită unor cercetători din Australia care au reușit să atingă un prag aproape miraculos: cinci zile de autonomie cu o singură încărcare.
Cercetători de la Universitatea Monash din Australia susțin că au reușit să creeze bateria perfectă (cel puțin după standardele de azi): ține cinci zile. Dar ei nu s-au oprit doar la telefoane. Susțin că o astfel de creație pentru mașini ar aduce o autonomie de 1.000 de kilometri cu o încărcare. Aproape cât reușește Dacia Duster pe GPL.
Ce-au făcut cercetătorii a fost să folosească litiu și sulf în structura bateriei, notează Somag News. În prezent, cele mai multe sunt litiu-ion și litiu-polimer. Un avantaj mare al acestui demers e că impactul asupra mediului e mai mic, iar costurile de producție – odată ce adopția crește – e mai redus față de actualele tehnologii.
Metoda prin care au reuşit să modifice legăturile dintre particule în catozii de sulf este derivată din producerea detergenţilor de tip pudră. Astfel, acumulator poate susține o încărcătură electrică mai mare, dar fără să piardă din capacitate, performanță sau stabilitate. Iar stabilitatea e vitală, după cum s-a văzut la Samsung Galaxy Note 7.
Cât de realist e că vom vedea o astfel de baterie în telefon?
Reușita din Australia nu-i prima de acest fel. Industria auto și industria electronicelor lucrează la dezvoltarea unor acumulatori mai buni decât avem în prezent. Odată ce un test e reușit, urmează și mai multe teste. Apoi, trebuie dezvoltate structurile de producție, distribuție și adopție de către producători. Și asta la un preț rezonabil pentru ca prețul produsului final să nu fie prea mare.
În prezent, spre deosebire de alte perioadă când s-a experimentat cu tehnologii noi pentru baterii, industria auto electrică ar putea fi un pilon important de dezvoltare. Mai ales când și branduri mai ieftine, cum ar fi Dacia, încearcă să creeze automobile de succes aici.
Cea mai mare problemă cu bateriile Li-S e că durata efectivă de viață e mai redusă. Totodată, sunt două obstacole majore în adopția la scară largă: izolarea sulfului și degradarea anodului de litiu. În funcție de cum evoluează proiectul din Australia, și promisiunea că nu scade performanța, nu-i exclus ca în câțiva ani să vedem primele telefoane cu noi tehnologii pentru baterii.