Soluția prin care Uber și eMAG ar putea ajuta românii ca să câștige bani în perioada asta

de: Ciprian Ioana
30 03. 2020

E o perioadă grea pentru multe afaceri, iar printre cei afectați de criză se numără și serviciile de ridesharing precum Uber. Unii au găsit o soluție provizorie pentru a trece  cu bine peste această criză.

A scăzut drastic numărul celor care apeleaază în această perioadă la servicii de ridesharing sau carsharing. Multe persoane stau acasă și, practic, sunt permise doar deplasările în interes de serviciu și cele de maximă necesitate. În aceste condiții, companii precum Uber au de suferit.

Numai că, peste ocean, s-a găsit o soluție provizorie. Lyft și Amazon au decis să încheie un parteneriat pentru a veni în sprijinul șoferilor care au puține curse în această perioadă. Și e o înțelegere din care s-ar putea inspira, în România, Uber și eMag, de exemplu.

Ce fac alții și cum s-ar putea inspira Uber și eMag

În Statele Unite, șoferii Lyft au fost încurajați să lucreze pentru Amazon, serviciul de livrare, pentru a-și menține veniturile la un nivel rezonabil pe perioada crizei. Lyft a încheiat un parteneriat cu gigantul comerțului online, o înțelegere sub forma unui program de recrutare.

Strategia e simplă: șoferii Lyft au mai puține curse în această perioadă, iar serviciile de livrare ale Amazon sunt solicitate la maximum. Așadar, deficitul de personal de la compania lui Jeff Bezos e acoperit cu cei care nu prea au activitate în această perioadă – adică șoferii Lyft. Luna aceasta, serviciul de ridesharing anunțase deja că nu mai înregistrarea altor șoferi în aplicație tocmai pentru a crește veniturile celor existenți.

Până acum, se pare că 100.000 de șoferi Lyft au aplicat pentru a deveni livratori pentru Amazon.

Pe de altă parte, atât Uber, cât și Lyft au promis compensații financiare pentru șoferii diagnosticați pozitiv cu Covid-19, dar și pentru cei care au intrat forțat în carantină. E posibil ca aceștia să fie eligibili și pentru ajutorul economic promis de Administrația Trump.

Pentru a trece cu bine peste criză, Lyft a găsit soluția: un parteneriat cu Amazon. De cealaltă parte, Uber nu este atât de afectat, mai ales că are și divizia Uber Eats, una care merge bine în această perioadă. Dar s-ar putea gândi la un parteneriat asemănător, tocmai pentru a se asigura că șoferii nu au probleme financiare în această perioadă.

În România, cel puțin, s-ar putea îndrepta către un serviciu aglomerat în această perioadă – cum poate fi, de exemplu, eMag.