Toți șoferii cu mașini pe benzină și motorină trebuie să știe asta: 2020 e anul care schimbă tot

de: Andrei Simion
24 06. 2020

2020 aduce o schimbare radicală pentru toți șoferii care conduc mașini pe benzină și motorină. Analiștii explică faptul că nimic nu va mai fi ca înainte.

2020 e anul în care pandemia de coronavirus a dat totul peste cap. Și asta afectează puternic piața combustibililor fosili, ceea ce înseamnă că șoferii care conduc mașini pe benzină și motorină trebuie să știe la ce să se aștepte.

Analiștii susțin că cererea pentru combustibili fosili că nu va reveni niciodată la nivelul maxim înregistrat în anul 2019. Iar asta presupune o dinamică a prețurilor la care nimeni nu se așteaptă.

2020, anul care schimbă totul pentru șoferii cu mașini pe benzină și motorină

După cum bine știi, cererea de combustibili fosili a scăzut puternic de la începutul anului. Și e posibil ca acest trend să continue în următorii 10 ani, arată o analiză a companiei Boston Consulting Group. BCG se folosește de scenariile analizate de economiști și analizează cererea de energie din viitor în funcție de termenii folosiți de aceștia: adică revenire economică în V, U și L.

Este foarte probabil ca actuala criză să încetinească semnificativ creșterea cererii globale de combustibili fosili în următorul deceniu. Dacă recuperarea economică mai lentă ar fi însoțită de o accelerare moderată în tranziția de la combustibili fosili la surse regenerabile, așa cum sugerează măsurile de „recuperare ecologică”, introduse în prezent în multe țări, cererea nu va mai depăși niciodată nivelurile din 2019.

O piață încercată

Și nu e vorba numai de benzină și motorină, e vorba de întreaga piață de energie.

“Este posibil să fi ajuns acum la un moment de cotitură critic pentru piețele de energie. Impactul economic provocat de pandemia de coronavirus, creșterea economică din ce în ce mai puțin intensivă energetic și investițiile continue în energie sustenabilă, toate acestea împreună, afectează foarte mult cererea de combustibil fosil,” a declarat Bogdan Belciu, Partener la BCG.

În acest context, e de așteptat ca prețurile la benzină și motorină să se păstreze mici. Totuși, dacă jucătorii mari din energie diversifică portofoliul de investiții, atunci își permit să ducă și tarifele în sus, pentru că își permit să meargă cu marje mai mici: pe scurt, recuperează din altă parte.

 „Cererea maximă de combustibili fosili poate fi în spatele nostru, dar nu neapărat din motivele corecte. Dacă nu ne transformăm fundamental economia, emisiile proiectate vor rămâne incompatibile cu efortul de reducere a încălzirii globale cu 1,5 °C sau 2 °C. Între timp, un mediu cu prețuri scăzute pentru combustibilii fosili nu va facilita această transformare”, mai spune reprezentantul BCG.