Situație dificilă la Dacia: cât de mult a scăzut în Germania

de: Răzvan Băltărețu
07 04. 2020

Primele trei luni din 2020 au fost atipice pentru toți producătorii auto. Dacia are însă un motiv în plus să se îngrijoreze. Chiar și pe piața din Germania, mult diferită de cele din Italia și Franța, compania n-a reușit un parcurs prea bun.

Piața auto din Germania e atipică în Europa. În timp ce Franța, Italia și Spania au raportat scăderi între 70% și 90%, în Germania scăderea a fost de 37,7%. Totuși, nu e o veste bună pentru Dacia. Producătorul autohton se numără printre mărcile cu cele mai mari scăderi.

Per total, compania a vândut 3.339 de autoturisme – scădere cu 48,5% față de aceeași perioadă din 2019. Per total, în trimestrul trei (ianuarie – martie), Dacia a înregistrat o scădere de 42,7% (10.857 de autoturisme înmatriculate).

Au fost însă companii care au avut un parcurs și mai prost: Ford (-50,3%), Opel (51,8%), Peugeot (55,5%) și Alfa Romeo (63,2%). La polul opus, sunt mărci care au crescut: Seat, Porsche, Jaguar, Lexus și DS. Totuși, nu sunt la nivelul de preț la care se bate Dacia și e posibil ca asta să se simtă acum.

Criza medicală a afectat vânzările Dacia și din Marea Britanie

În martie, Dacia a scăzut cu aproape 60% pe piața din Marea Britanie, unde, înainte de pandemie, se descurcă rezonabil. În luna precedentă au fost înmatriculate aproape 3.000 de automobile. Dar Renault e aproximativ în aceeași situație, cu scădere de 58%.

În primele trei luni din 2020, au fost înmatriculate circa 5.000 de mașini în Marea Britanie.

Dacia se găsește și în momentul în care își pregătea deja seriile pentru 2020 – 2021. Sunt planificate – sau erau înainte de această perioadă – șapte modele noi: Lodgy 2 și Dokker 2, Sandero 3 și Sandero 3 Stepway, un Logan 3 MCV, o mașină electrică și un Duster facelift.

2020 va fi un an extrem de dificil pentru producătorii auto. Sunt prognoze care indică scăderi ale vânzărilor de până la 50%. La nivel mondial, spre exemplu, s-ar putea vinde cu până la 25 de milioane de unități mai puțin. La nivel european, scăderea ar putea fi de cel puțin trei milioane de mașini.