Singura veste bună pentru Dacia. Care sunt șoferii care încă ‘se mai bat’ ca să o aibă în garaj

de: Andrei Simion
04 06. 2020

Recent, Dacia a anunțat că trebuie să trimită angajați din nou în șomaj tehnic. Problemele nu s-au terminat, iar prognoza nu e fericită. Totuși, există și vești bune.

Unde a reușit Dacia să se descurce mai bine, deși poate fi o surpriză pentru mulți, e piața din Spania. În această țară, înmatriculările din mai au înregistrat o scădere de 72,7% față de luna similară din 2019. Au fost însă reluate vânzările, dar la un nivel încă redus, cu un total de 34.337 autoturisme.

Cele mai mici scăderi au fost înregistrate de Audi și BNW, între 50 și 60%, dar surpriza este Dacia. Producătorul autohton a reușit să vândă circa 2.260 de unități, cu 58,5% mai puține decât anul trecut, dar peste media pieței.

Cel mai apreciat model Dacia

În 2020, 2021 sunt așteptate câteva modele noi de la Dacia. Până atunci, cel mai de succes continuă să fie Sandero, mai ales pe piețele din Europa. În mai a fost cel mai vândut model de pe piață, cu 1.570 de unități înmatriculate. Totodată, upă cinci luni este al treilea cel mai vândut automobil din Spania, cu 6.360 de vehicule.

Modelele care depășesc mașina Dacia ca vânzări sunt SEAT Leon și Nissan Qashqai, iar ambele sunt mai scumpe.

În comparație cu alte mărci, Dacia stă onorabil. Volkswagen, de exemplu, a vândut 2.721 unități, iar Renault 2.459 unități. Liderul pieței spaniole SEAT a avut doar 2.409 clienți. Dacia s-a poziționat pe locul 7 după numărul de mașini vândute în mai.

Pe 2 iunie, Dacia a anunțat că vor intra în șomaj tehnic câteva sute de angajați. La Automobile Dacia, în Uzina Mecanică și în Presaj, s-a redus activitatea. Decizia asta presupune că mai mulți angajați din schimbul trei au intrat din nou în șomaj tehnic, cu 85% din salariu. Este vorba despre circa 300 de angajați, care au apucat să revină în activitate, încă din 21 aprilie, când a fost repornită activitatea uzinei Dacia.