Atenție, șoferi! Sfat pentru cei cu mașini diesel: ce trebuie să știe în plus față de cei cu mașini pe benzină

de: Andrei Simion
02 03. 2020

În România, există mulți șoferi care încă au mașini pe benzină și motorină. Foarte puțini au trecut la electrice. În cazul celor cu mașini diesel, însă, există câteva sfaturi de care trebuie să se țină cont.

Mașinile diesel au fost luate la țintă după scandalul Dieselgate. Mulți spun că poluează foarte mult și că ar trebui interzise. Totuși, cel puțin în România, sunt mulți șoferi care încă le folosesc. Există, însă, niște reguli de care trebuie să ții cont dacă ai o astfel de mașină.

Prima se referă la turația motorului, care în situația de mers trebuie ținută undeva la 2000-3000 de rotații. Dacă este peste 3000, atunci sănătatea motorului scade, fiindcă provoacă uzuri mari la pericolul de Overboust și presiune prea mare pe compresor în care se detectează sistemul de siguranță Waste-gate.

Ce trebuie să știe toți șoferii care au mașini diesel

Specialiștii susțin că, în situația în care turația este ținută undeva la 1700 de rotații, nu este greșit, dar nici foarte indicat. Pentru că se prea poate ca motorul subturat să scoată funingini care înfundă catalizatorul și blochează supapa EGR.

Cu toate astea, sunt și șoferi care anulează acest sistem prin scoaterea mufei, ceea ce nu este tocmai bine pentru motor și poate cauza alte probleme întrucât diagrama calculatorului de gestiune a parametrilor motorului ECU îl are în vedere şi trebuie resoftat. Dacă nu folosești motorul multă vreme, ai face bine să urmezi apoi câțiva pași.

La pornire, lasă-l să se încălzească aproximativ jumătate de minut, după care turează-l spre 3.000 de rotații timp de un minut. Experții mai recomandă folosirea cuplului de la motor în funcție de greutatea care este în mașină, de exemplu: dacă șoferul este singur pe un drum drept, se poate merge cu 1800 de turații.

Dacă în mașină sunt mai multe persoane, se poate merge cu până la 3.000 de rotații pe minut. Nu e cazul, însă, la mașinile cu benzină, acolo unde turațiile trebuie să fie mai mici de 3.000.