Samsung lucrează la un nou tip de baterii care ar putea ajunge pe mașini electrice

de: Teodora Tudosie
11 03. 2020

Samsung ar fi descoperit o nouă modalitate prin care să facă baterii mai performante pentru mașini electrice (și nu numai).

Compania susține că a descoperit o nouă modalitate prin care să facă baterii mai performante, dar și mai sigure. Într-un nou studiu, a arătat planurile pentru crearea unei baterii în stare solidă care ar putea ajunge pe dispozitivele noastre. Este vorba despre cercetători din cadrul a două aripi ale companiei-mamă: Samsung’s Advanced Institute of Technology (SAIT) și R&D Institute Japan (SRJ).

Aceștia susțin că au descoperit o modalitate prin care să creeze baterii în stare solidă care, pe de-o parte, vor fi mai sigure și, de cealaltă parte, vor avea o capacitate mai mare și o durată de viață mai lungă.

Samsung spune că tehnologia se adresează, în primul rând, mașinilor electrice. Descoperirea ar urma să contribuie drastic la accelerarea ratei de adopție a vehiculelor electrice. Cercetătorii spun că noua sa tehnologie ar permite acestora să călătorească până la 800 km cu o singură încărcare și să aibă o durată de viață de peste 1.000 de încărcări.

Ce aduce nou bateria creată de Samsung

Spre deosebire de bateriile tradiționale cu litiu, care folosesc electroliți în stare lichidă, tehnologia Samsung propune folosirea acestora în stare solidă. Electroliții sunt acele substanțe chimice din interiorul bateriilor care separă cei doi electrozi (anod și catod).

În cazul bateriilor care folosesc anozi din litiu, formarea de dendrite este o problemă. Cu timpul, aceste structuri devin suficient de lungi pentru a pătrunde prin membrana izolatoare care separă anodul de catod. Astfel, acestea scurtcircuitează bateria.

Cercetătorii Samsung încearcă să rezolve această problemă și vin cu o soluție: folosirea unui strat din carbon-argint (Ag-C) în jurul anodului. Stratul are doar cinci micrometri și a fost suficient pentru a preveni degradarea anozilor de pe prototipurile Samsung. Astfel, a fost posibilă creșterea densității energiei cu până la 900Wh/L. Asta înseamnă că bateria ar putea fi cu 50% mai mică, ca volum, decât cele tradiționale, cu litiu-ion.