Renault tocmai a făcut anunțul: veste uriașă pentru Dacia și uzina de la Mioveni

de: Andrei Simion
11 11. 2020

După aproape un an incert și cu schimbări de strategii forțate de pandemie, Renault își redesenează viitorul și are planuri mari inclusiv pentru Dacia.

Chiar dacă 2020 a fost marcat de pandemia de coronavirus și, cel mai probabil, lucrurile vor sta la fel și anul viitor, Renault a reușit cum-necum să se mențină pe linia de plutire. Ba chiar și-a prezentat modelele noi, chiar dacă acest calendar a fost devansat din cauza crizei sanitare.

E valabil și-n cazul Dacia.

Cele trei modele noi – Logan 3, Sandero 3 și noul Stepway – au fost prezentate în această toamnă și vor apărea pe piață anul viitor. De asemenea, Spring, primul model electric al producătorului de la Mioveni, e programat pentru 2021, iar prețul e mai mult decât decent. Luca de Meo, CEO Renault, a anunțat un plan de măsuri și unele dintre ele vizează și Dacia.

De strategia sa depinde și viitorul constructorului autohton.

Renault și-a prezentat planurile pentru Dacia

Principalul scop al lui Luca de Meo e aducerea pe profit a companiei. Pare un obiectiv greu de atins în contextul pandemiei, dar nu imposibil. Și pași s-au făcut în această direcție, mai ales prin diversificarea gamei. Constructorii sunt presați să vină cu soluții pentru reducerea poluării, așa că modelele electrice trebuie să iasă pe poarta cât mai multor uzine.

Dacia, spre exemplu, e o marcă excelentă pentru francezi. Generează profit, iar modelele constructorului de la Mioveni se vând bine.

Iar noile tehnologii ajung, în cele din urmă, și la Dacia. În era digitală, mare parte din succesul unei mașini ține de software, iar Luca de Meo știe asta.

„E ca și cum aș avea în mână un furtun cu apă pentru a stinge un incediu, iar în cealaltă aș avea un creion cu care aș desena un viitor frumos”, spune CEO-ul Renault.

Între altele, șeful constructorului francez vrea o diferențiere mai mare întreDacia și Renault. Vrea o repoziționare în sus pentru Renault și vrea ca Dacia să nu mai fie privită ca un apendice al constructorului francez, ci ca o marcă ce se poate descurca oricând pe cont propriu.

Între altele, De Meo spune despre Dacia că are potențial și „face bani”, că este ușor de vândut, pentru că propune ceva clar: „prețuri entry în fiecare segment”.