Protecția Consumatorului, sătulă de practicile Apple: de ce ”nu pune botul” la scuza cu încărcătoarele

de: Alexandru Puiu
04 12. 2020

Odată cu lansarea iPhone 12, Apple s-a aruncat la niște practici îndoielnice care au făcut subiectul multor manifestări de ură în mediul online. Acum, a intrat și Protecția Consumatorului pe fir.

Sub pretextul protecției mediului, Apple a decis să comercializeze iPhone 12, iPhone 12 mini, iPhone 12 Pro și iPhone 12 Pro Max, fără încărcător în pachet. Ca interesul economic să fie cât se poate de evident, gigantul din Cupertino a făcut același lucru și cu celelalte iPhone-uri pe care continuă să le includă în portofoliu. Mai mult decât atât, în conferința de anunțare a noilor gadgeturi, unul din directori numai nu s-a bătut cu pumnul în piept când a spus că datorită acestei mârlănii va putea livra cu 70% mai multe terminale în același spațiu.

Toate motivele pentru care să nu-ți cumperi iPhone 12, le-am detaliat în acest articol – De ce să nu-ți cumperi iPhone 12, când Apple te jecmănește la drumul mare, mai ales in România. Dincolo de opinia mea personală pe marginea subiectului, autoritatea pentru protecția consumatorului din Brazilia a decis să nu pună botul la argumentul cu protecția mediului, când este evident pentru orice profan că totul a fost o mișculație pentru făcut bani. Nu de alta, dar dacă este pentru mediu, economia aia de cel puțin 50 de euro pentru căști și încărcător ar fi rămas în buzunarul cumpărătorului, dar Apple îți vinde telefonul la aceiași bani.

Soluția este simplă. Protecția consumatorului din Brazilia a atras atenția companiei Apple că, dacă nu începe să includă încărcătoare cu terminalele pe care le vinde, va plăti amenzi usturătoare.

Ca oameni să înțeleagă faptul că mărlănia este de partea celor de la Apple, amenințarea cu amenzile a fost însoțită de un comunicat de presă. ”Este inconsistent să vinzi un aparat fără încărcător, fără să revizuiești prețul de vânzare și fără să prezinți un plant pentru colectarea dispozitivelor vechi, reciclare, etc. Încărcătoarele trebuie să fie disponibile pentru clienții care le comandă.”, a argumentat directorul executiv al autorității braziliene.