Probleme mari la Volkswagen: ce se întâmplă cu softul de pe ID.3, creat în România

de: Ciprian Ioana
03 03. 2020

Volkswagen are probleme mari înainte de lansarea noului model electric ID.3. Probleme au fost identificate chiar la softul creat în România.

Volkswagen și-a diversificat, în ultima perioada, gama de automobile. A căutat să se adapteze noilor tendințe și a venit cu gama ID, din care fac parte modele sedan, compacte și, mai nou, și SUV-uri.

Unul dintre modelele cu care VW încearcă să se impună pe piața europeană și nu numai este modelul electric ID.3. E vorba de un vehicul produs pe platforma MEB a Volkswagen, dedicată electricelor, al cărui concept a fost prezentat încă din 2016. Versiunea de serie a fost arătată publicului îm septembrie anul trecut, iar lansare e planificată pentru vara acestui an.

Numai că lucrurile nu merg cum și-ar dori germanii. Producătorul susține că a identificat o serie de erori din cauza softului dezvoltat de Continental în România. Așa că lansarea comercială e pusă sub semnul întrebării.

Ce probleme are Volkswagen cu modelul ID.3

Jurnaliștii germani susțin că germanii aveau planuri mari. Voiau să lanseze modelul ID.3, 100% electric, în această vară. Dar planurile sunt date peste cap din cauza testelor. Mai exact, din cauza erorilor de pe partea de software.

E vorba chiar de softul dezvoltat de compania Continental cu ajutorul inginerilor din România, prin intermediul serverului dezvoltat în țara noastră.

Volkswagen are probleme mai mari decât se aștepta cu modelul ID.3, după cum susține presa germană de specialitate, care scrie că este pusă în pericol lansarea comercială din vara acestui an. Integrarea softurilor se face prin serverul dezvoltat în România de Continental. S-ar putea să fie vorba, de fapt, de o neconcordanță. Mai exact, codurile scrise de programatorii români nu se îmbină cum trebuie cu cele scrise de ceilalți parteneri cu care a lucrat VW.

Zilnic, scrie presa germană, softul ce urmează să echipeze modelul electric ID.3 dă nu mai puțin de 300 de erori. În rezolvarea problemei sunt implicați peste 10.000 de angajați ai producătorului auto și furnizorilor. Dar lucrurile nu arată deloc bine, ceea ce înseamnă că lansarea ID.3, planificată în această vară, ar putea fi amânată

Producția a început deja anul trecut în uzina din Zwickau, Germania, însă partea de software nu exista pe ele. Aceasta urma să fie adăugată ulterior, manual. Doar că au apărut probleme. Care trebuie rezolvate cât mai repede pentru ca mașinile să nu fie livrate așa și să dea greș.

Au fost produse până acum aproximativ 20.000 de vehicule, care așteaptă și instalarea software-ului.