Cum face Volkswagen mașini inteligente cu ajutorul inginerilor români

Cum face Volkswagen mașini inteligente cu ajutorul inginerilor români
10:13 21.12.2019

Tehnologia de pe mașinile Volkswagen e una de ultimă generație. Poate că nu știai, dar multe dintre soluțiile prezente pe cele mai noi modele au fost realizate de ingineri români.

Poate nu te-ai fi așteptat ca noile tehnologii pe care le vezi pe noile modele Volskswagen să fie realizate cu un know-how românesc. Ei bine, e adevărat. Mai mulți ingineri din Sibiu, Iași și Timișoara au lucrat la serverul de aplicații auto de pe noile mașini ale constructorului german. Inclusiv cele electrice.

Noile modele sunt unele care au mai puține piese și mai multă tehnologie. Iar la aceste soluții au contribuit și românii. Mașinile viitorului sunt mai mult despre software decât despre piese clasice. Cu alte cuvinte, computere foarte performante care sunt ținute doar într-o caroserie.

Puterea de calcul și implicit cea de deplasare de acolo vin.

Modele Volskswagen, tehnologie românească

Serverul de aplicații auto la care au lucrat inginerii români e dezvoltat de compania Continental  și poartă numele de ICAS1. Germanii de la Volkswagen folosesc această tehnologie pe modelul electric ID., bazat pe platforma MEB dezvoltată de Volkswagen exact pentru electrice.

Ce au făcut inginerii români? Ei bine, au venit cu soluții de conectivitate a vehiculului, cum ar fi posibilitatea de a instala noi funcții și actualizări de siguranță în mașină. Totul este wireless. Ingineri din Sibiu, Iași și Timișoara au contribuit la realizarea și funcționarea serverului.

„Este o mare realizare pentru noi să vedem cum conceptul de server intră în producția de serie la Volkswagen. Prin urmare, nu este vorba doar despre o nouă eră a dezvoltării arhitecturii electronice complexe, ci mai degrabă despre o etapă în transformarea digitală pe care o atingem cu ICAS1. Prin urmare, facem din mașină o parte integrantă a internetului lucrurilor, contribuind la funcționalitatea și confortul ridicat din vehicul”
Helmut Matschi, membru al comitetului executiv Continental

Precizie germană cu know how din România

Volkswagen susține că noua arhitectură asigură, în funcție de modelul și caracteristicile ID., două sau trei servere vor asigura puterea de calcul pentru întreaga mașină. Continental a venit cu tehnologia ICAS1 tocmai pentru a prelungi durata de viață a modelelor electrice.

Pe lângă puterea de calcul mult mai mare în comparație cu sistemele automobilistice clasice, ICAS1 oferă o separare consistentă a hardware-ului și software-ului prin intermediul software-ului de bază dezvoltat de Elektrobit pe baza AUTOSAR.

Acest lucru permite integrarea și actualizarea atât a aplicațiilor Volkswagen, cât și a unui nou software terț. Middleware-ul (program de software ce stă între un system de operare și aplicațiile foloste în cadrul acestuia) acceptă, de asemenea, conectivitate prin Gigabit Automotive Ethernet, care furnizează datele necesare pentru aplicații. Anvelope Continental pentru VW ID.

Și se lucrează și pe partea fizică cu românii. Anvelopele Continental vor fi montate din fabrică pe modelul Volkswagen ID.3. Producătorul german a aprobat folosirea anvelopelor de vară și de iarnă pentru jante de 18 și 19 inci. Anvelopa de vară EcoContact 6 și specialistul de iarnă WinterContact TS 850 P au fost adaptate pentru a se conforma cerințelor specifice ale ID.3.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI