Raiffeisen a dublat sumele de bani retrase de la bancomat. Cum au fost afectați clienți ING și BCR

de: Răzvan Băltărețu
02 02. 2020

Raiffeisen Bank a dublat tranzacțiile mai multor clienți ING și BCR. Banca a explicat cum s-a ajuns la asta.

Raiffeisen Bank și-a asumat oficial vina pentru acest incident. „Din cauza unei erori tehnice, unele dintre tranzacțiile efectuate de către clienți ai altor bănci la terminale Raiffeisen Bank în data de 30.01.2020 sau în data de 29.01.2020 au fost procesate de două ori. Lucrăm, împreună cu procesatorul de plăți, pentru remedierea situației în cel mai scurt timp posibil”, a transmis banca pe Facebook.


Articolul inițial cu declarațiile oficiale ale ING Bank și BCR

ING Bank susține că, din motive care nu țin de bancă, o parte dintre clienții care au realizat tranzacții cu cardul la terminalele (POS/ATM) altei bănci pe 30 ianuarie este posibil să vadă dublate sumele transmise spre debitare. „ING a primit spre procesare fișierul de plăți în mod eronat. Lucrăm împreună cu părțile implicate în vederea returnării sumelor dublate în cel mai scurt timp”, a transmis banca.

Un mesaj similar a transmis și BCR. „Ca urmare a unor motive independente de BCR, e posibil ca unii dintre clienții noștri care au realizat, pe 30 ianuarie, tranzacții cu cardul la terminalele (POS/ATM) altei bănci să vadă dublate sumele plătite. BCR lucrează împreună cu părțile implicate în vederea returnării sumelor dublate în cel mai scurt timp, operațiune care se va realiza în următoarele 48 de ore”, a spus banca pe Facebook.

ING Bank a comunicat tot un termen de aproximativ 48 de ore pentru rezolvarea problemelor. Dacă ai nevoie de bani, poți suna în call center și banca te creditează până la rezolvarea acestei probleme.

O problemă cu dublarea sumelor de bani a mai avut ING Bank în octombrie 2018. Atunci, banca a transmis că problema a venit dintr-o eroare operațională, în care unele fișiere de plata decontate astăzi au fost procesate de două ori.

O problemă similară a avut și Revolut în iulie 2019. Atunci au fost afectați și clienți ING, dar și clienți ai altor bănci. Au fost afectați în special cei care folosesc carduri Visa. Momentul acesta a venit la doar o lună după o problemă similară: bani mai mulți retrași din cont, dar mai puțini în Revolut. Băncile au spus că vina aparține Revolut. Compania fintech a spus că problema a pornit de la unul dintre procesatorii plăților.

ING Bank și amenda pentru dublarea tranzacțiilor

În cazul din octombrie 2018, ING Bank a fost amendată de ANPC. Peste 225.000 de persoane au fost afectate, iar amenda a fost de 20.000 de lei.

La acea vreme, banca a transmis că, din numărul total de consumatori afectați, aproximativ 7.000 de clienți care au inițiat plăti până la momentul remedierii au fost afectați în mod direct. Tranzacțiile acestora au fost respinse pe motiv de fonduri insuficiente.

Deocamdată, nu se știe câți clienți au fost afectați acum. Dar, dat fiind că e vorba de retragere de bani, e posibil ca numărul să fie ceva mai mic.