Mașina electrică (aproape) perfectă pe care nu o s-o poți cumpăra niciodată

de: Ciprian Ioana
18 05. 2020

Se spune că viitorul industriei auto e reprezentat de mașinile electrice și mulți constructori auto știu asta. Dar sunt și unii care au avut idei geniale și chiar și bani și, totuși, nu vor reuși să-și vândă modelele electrice. Acesta e unul dintre ele pe care, însă, n-o să-l poți cumpăra vreodată.

Mai toți producătorii clasici cu ceva tradiție s-au orientat spre mașini electrice. Unii pentru a testa terenul și pentru a vedea cât potențial e acolo: au făcut-o poate doar pentru a da mai bine la show-urile auto și pentru a impresiona publicul. Alții, ca Tesla, care au mers de la început pe acest drum.

Dar mai există și alții, care au avut și bani și idei și, totuși, planul nu le-a reușit. Un astfel de om este James Dyson, cel care a visat ca o mașină electrică să-i poarte numele. Și aproape a reușit.

Dyson, mașina electrică pe care nu o s-o cumperi niciodată

Dyson anunța, în octombrie anul trecut, că renunță la proiectul său de mașină electrică. Și puțini văzuseră vreun progres în zona asta, alimentând zvonurile potrivit cărora nu există, de fapt, nimic dincolo de anunț. Recent, însă, compania a decis să-și facă public prototipul de mașină electrică la care lucra.

Modelul a fost prezentat sub numele de cod “N526” chiar de către James Dyson. E vorba de un autovehicul cu șapte locuri și cu o autonomie uriașă – de aproape 1.000 de kilometri. Putea ajunge acolo, potrivit creatorului său, grație unui baterii bazate pe un sistem de ultimă generație. Un sistem pe care, de fapt, nu-l are nimeni pe piață, nici măcar Tesla.

Chiar dacă e un prototip de mașină de mari dimensiuni, modelul promite că atinge suta de kilometri la oră în doar 4,8 secunde.

Dacă vrei o comparație, atunci modelul imaginat de Dyson aduce mai degrabă cu un Range Rover, deși s-a vrut rivalul Tesla pe partea electrică și la fel de rapid ca un Ferrari. Era, după cum sună și arată, un vis prea măreț să poată deveni realitate. Cu alte cuvinte, după cum recunoaște proprietarul, compania a aruncat nu mai puțin de 500 de milioane de lire sterline pe geam.

Cam atât a costat ideea care nu va ajunge niciodată realitate. Mai ales că Dyson avea de gând să-și vândă fiecare astfel de model cu nu mai puțin de 150.000 de lire sterline.

Cum spuneam, mașina va rămâne doar stadiul de prototip, din moment ce Dyson s-a concentrat pe altceva în ultima perioadă pe cu totul altceva și a decis să abandoneze acest proiect. Între altele, a primit o comandă de 10.000 de ventilatoare de la guvernul britanic, pentru a sprijini efortul autorităților de a combate epidemia de coronavirus.

În plus, recent anunța și că a lansat un al doilea uscătot de păr. Un dispozitiv care costă nu mai puțin de 500 de dolari.