Lidl România face asta chiar în plină criză. Gest fără precedent de la retailer
Pentru cel de-al patrulea an consecutiv, Lidl va susține recrutarea și formarea cadrelor didactice din 28 de comunități vulnerabile, pentru a putea oferi educație de calitate celor peste 2.500 de copii beneficiari ai proiectului Teach for Romania.
În România, doar 34 din 100 de elevi promovează bacalaureatul, iar 44% din elevii români suferă de analfabetism funcțional (Testul PISA 2018 – Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică).
Decalajele din educație dintre mediul rural și cel urban sunt din ce în ce mai îngrijorătoare. Rata de abandon școlar din mediile rurale este de 1 din 5.
Pe lângă acest lucru, nivelul de cunoștințe ale copiilor care trăiesc la sat este în mult în urmă față de copiii din orașe. Un studiu derulat de către World Bank a obținut date care arată că un copil de 15 ani de la sat are același nivel de cunoștințe ca un copil de 12 ani de la oraș.
Pentru ca toți copiii să aibă oportunități egale și să beneficieze de profesori pregătiți să se ocupe la cel mai înalt nivel de nevoile lor de educație, Lidl se implică activ în susținerea organizației Teach for Romania, ce își propune să faciliteze educație de calitate în școlile din comunități vulnerabile, anunță un comunicat Lidl.
Astfel, în perioada 17 – 30 august, Lidl va dona câte 1 leu pentru fiecare produs achiziționat din gama “Școala în coolori vesele” către programele organizației. Gama este disponibilă în toate magazinele Lidl din țară până pe 30 august. Oferta include rechizite, cărți de activități, dar și jocuri educative.
Rezultatele din trecut sunt promițătoare
Teach for Romania este o organizație non-guvernamentală, parte din rețeaua globală Teach for All, care caută și pregătește oameni valoroși, cu sau fără experiență anterioară de predare, pentru a deveni profesori în învățământul de stat, pentru copiii din medii vulnerabile. În acest mod, organizația contribuie la asigurarea unei educații de calitate, iar profesorii pregătiți de Teach for Romania pot deveni agenți ai schimbării în educație pe termen lung.
De la demararea parteneriatului strategic și până în prezent, Lidl, împreună cu clienții săi, au susținut organizația cu peste 3.700.000 lei, oferind sprijin an de an celor peste 2.500 de copii beneficiari din program.
Un exemplu de acțiune concretă este programul pentru alfabetizare matematică. Deoarece 46% din elevii români au performanțe slabe la matematică, în cadrul programelor Teach for Romania, profesorii au ținut ore de numerație, învățându-i pe copii cum să aibă gândire critică, dar și cum să comunice, să socializeze și să aibă abilități socio-emoționale, care să le permită să devină cetățeni funcționali, cu perspective reale de a-și construi un viitor mai bun.
În contextul în care 1 din 5 copii abandonează școala în mediul rural, iar 44% din elevii români sunt analfabeți funcțional, Lidl invită comunitatea să susțină pregătirea profesorilor din programele Teach for Romania.