Instagram bate ultimul cui în viitorul TikTok: funcția care desființează concurența

de: Alexandru Puiu
07 08. 2020

TikTok a avut câteva săptămâni foarte dificile din cauza eforturilor lui Donald Trump de a-i bloca activitatea. În același timp, peste noapte, Instagram a devenit un concurent foarte serios pentru ceea ce oferă.

Într-o perioadă foarte dificilă pentru TikTok, Instagram a lansat funcția Reels. Aceasta este clona perfectă a întregii funcționalități a rețelei de socializare care a făcut subiectul multor știri în ultima perioadă. Ca referință, cei de la Facebook au mai demonstrat în trecut cât sunt de abili la a copia de la concurență, iar Reels atestă din nou această practică. Rămâne să vedem dacă va duce la migrarea utilizatorilor de la o platformă la alta.

După câteva luni de teste și experimente, funcția Reels este disponibilă publicului larg din peste 50 de țări, inclusiv în Statele Unite ale Americii, Regatul Unit, Franța și Japonia. În perioada de test, funcția a fost disponibilă în India și Brazilia. 

Departe de a fi prima tentativă a celor de la Facebook de a copia TikTok, Reels are totuși toate ingredientele pentru a-și desființa concurența. Prin prisma faptului că funcția este integrată în Instagram, utilizatorii sunt mult mai predispuși să o utilizeze, mai ales că Instagram este foarte populară printre adolescenți, publicul țintă al TikTok.

Pentru a creea un ”reel”, procesul este foarte similar cu realizarea unei postări noi în Instagram Stories. Poți înregistra o serie de clipuri cu ajutorul camerei din Instagram, poți atașa o coloană sonoră muzicală sau efecte de realitate augmentată. Diferența constă în instrumentele de editare un pic mai elaborate pe care le ai la dispoziție în Reels, comparativ cu Stories. De exemplu, îți poți încetini și spori viteza clipului sau poți face tranziții complexe între secvențe ale aceluiași clip.

Cea mai mare diferență între Reels și Instagram Stories ține însă de modul în care sunt partajate. Reels va avea o secțiune proprie în tab-ul Explore, cu posibilitatea de a le posta și în fluxul tău principal de pe Instagram. Când cineva va intra pe profilul tău de Instagram, acolo va vedea o secțiune dedicată pentru Reels.