Formula 1 schimbă regulile din 2026: mașinile vor folosi acest nou tip de combustibil
Motoarele de Formula 1 din 2026 vor fi alimentate cu combustibili durabili, întrucât F1 își propune să fie liderul în reducerea emisiilor de carbon din automobile.
Un raport al BBC afirmă că această strategie face parte din planurile Formulei 1 de reducere a amprentei sale de carbon, cu scopul unei amprente de carbon net-zero până în 2030.
Următoarea oportunitate pentru modificări ale reglementărilor motoarelor este 2026, iar raportul BBC spune că “un grup de lucru care include specialiști, de la producătorii de autoturisme și furnizorii de energie, va investiga modul cel mai bun de a combina motoarele hibride cu combustibili neutri”.
Motoare mai prietenoase cu mediul, mașini la fel de rapide
O declarație din Formula 1 a adăugat: “În topul priorităților noastre atât pentru sustenabilitate, cât și pentru sportul nostru este construirea unei foi de parcurs pentru motorul cu ardere internă care să adreseze obiectivele de mediu ale partenerilor noștri auto și ale societății”.
Formula 1 a precizat că amprenta de carbon a mașinilor incluse în acest sport este relativ mică (0,7%). Cu toate acestea, faptul că cea mai cunoscută parte a sportului auto este durabilă și poate avea beneficii în lumea reală, poate reprezenta un exemplu important.
“De asemenea, credem că nu există o singură soluție pentru tehnologiile motorului din viitor, dar un motor hibrid cu combustibil durabil va fi un moment semnificativ pentru sport și sectorul auto”.
Motoarele de Formula 1 vor trebui să utilizeze cel puțin 10% conținut sustenabil din 2021, dar pentru a ajunge la 100% sustenabilitate, se explorează utilizarea combustibililor sintetici care “captează carbonul din atmosferă în fabricarea lor și, prin urmare, sunt neutri în carbon”.
Cu toate acestea, planurile de Formula 1 pentru 2026 ar putea avea nevoie să găsească o modalitate de a aborda sunetul motoarelor.
Motoarele V6 turbo-hibride care au fost utilizate din 2014 s-au dovedit în mare măsură nepopulare atât pentru sunetul, cât și pentru costul lor, comparativ cu V8-urile aspirate.
Directorul echipei Red Bull, Christian Horner, a spus anterior că motoarele actuale fac Formula 1 asemănător unui “concert rock cu volumul redus”.
“Cred că pentru acest sport trebuie să vină cu un motor pentru viitor care să răspundă la trei criterii. Pentru mine, unul este că trebuie să fie accesibil, trebuie să fie tare, să producă un sunet asemănător V8, V10. Fie că este vorba de un V8, V6 sau V10, cred că sunetul este ceva care ne lipsește”, a declarat Homer.
“Și trebuie să aibă o responsabilitate socială în sustenabilitatea sa. Acestea sunt cele trei criterii pe care viitorul motor trebuie să le abordeze, dar nu sunt încă programate pentru 2026 în acest moment”.