De ce îți dispar review-urile pe care le lași pe Google Maps

de: Ciprian Ioana
21 02. 2020

Google Maps mai vine, din când în când, cu unele schimbări și caută să-și îmbunătățească serviciile. De acestă dată, vizează review-urile pe care le lași în aplicație.

Google Maps e aplicația pe care poate o folosești atunci când vrei să ajungi din punctul A în punctul B și nu știi traseul. Sau ești în străinătate și vrei să găsești un local, restaurant sau chiar hotelul la care vrei să te cazezi.

De ceva vreme, Google Maps îți permite să lași și review-uri. La nivel mondial, sute de milioane de utilizatori ai aplicației contribuie cu aproximativ 20 de milioane de review-uri. Volumul de date este, așadar, uriaș. Dar nu toate respectă politica de securitate a Google.

Așa că gigantul american a venit cu soluția. Și se folosește de inteligența artificială și de mașinării de învățare pentru a elimina conținutul fals sau propagandistic.

Ce se întâmplă cu review-urile pe care le lași în Google Maps

Google susține că se folosește de sisteme bazate pe inteligența artificială pentru a scana tot conținutul care încalcă politica de securitate. În cazul review-urilor, fiecare e analizat înainte de a fi publicat. Dacă gigantul american consideră că acesta este fals, atunci nu este publicat.

Practic, sunt analizate cuvintele cheie și conținutul cu care utilizatorul respectiv a venit și-n trecut. Dacă se dovedește că acel comportament este unul dubios, atunci review-ul nu este publicat. Aproximativ 75 de milioane de review-uri au fost date jos prin această metodă.

De fapt, anunțul Google vine după o anchetă a Wall Street Journal, care arăta că Google Maps a găzduit milioane de liste cu conținut încadra în categoria fals sau nepotrivit. Spre exemplu, una dintre controverse se referea la o imagine cu logo-ul Android care urina pe logo-ul Apple.

Un astfel de conținut e considerat nepotrivit, motiv pentru care Google insistă că face eforturi pentru a-l elimina. Este aceeași abordare cu care au venit și alți giganți din domeniu – precum Facebook, Twitter și alții. Toate aceste companii se folosesc de inteligența artificială pentru a elimina conținutul dubios.