Dacia rupe gura Europei cu mașina asta: 6 lucruri bune și unul extrem de prost cu Dacia Spring, prima mașină electrică

de: Andrei Simion
16 10. 2020

Au trecut luni bune de când Dacia a vorbit prima dată despre Spring, modelul 100% electric. În ciuda unei evidențe: mașina e fix Renault K-ZE din China, Dacia și Renault au încercat să pară că totul e un mare secret. Prețul încă e secret, dar măcar știm alte lucruri.

Dacia Spring, în forma de acum, e ca un Sandero, doar că arată un pic mai bine. Designul pe care Dacia îl încearcă în 2020 nu-i deloc rau, cu blocuri optice sub forma literei Y și mașini ceva mai moderne. Dar e justificată achiziția unui Spring?

Ce face bine Dacia cu Spring și unde eșuează grav

Mașina e mică. Spring e fix o mașină bună de oraș. E un înlocuitor excelent de Ignis sau Smart sau Mini. Dimensiunile sunt acestea: 3,73 m lungime, 1,62 metri lățime (fără retrovizoare) și 1,51 m înălțime.

Bună și de cărat lucruri. Dacia Spring are și un portbagaj mai mult decât onorabil. Vorbim de 300 litri volum, fără a lua în calcul spațiul de sub portbagaj destinat roții de rezervă disponibile în opțiune, iar bancheta este rabatabilă. Sari dintr-o dată la 600 litri, dacă ai nevoie.

Cutie automată. Nu vine ca o surpriză, dar Spring e automat. Astfel, în locul schimbătorului de viteze e acum un selector rotativ cromat cu 3 poziții: D (drive/mers înainte), N (neutral/punct mort) și R (return/marșarier).

Autonomie suficientă pentru oraș. Conform Dacia, mașina are o autonomie de 225 km conform ciclului WLTP și de 295 km conform ciclului WLTP City. Cel din urmă te-ar putea interesa, dat fiind că mașina e gândită mai mult pentru oraș. E însă suficient. Ai putea chiar merge și o săptămână cu o încărcare.

Tehnologie la îndemână. Dacia Spring va avea echipament multimedia Media Nav cu ecran tacticl de 7 inci, sistem de navigație, radio DAB, conexiune Bluetooth și o priză USB. Mai important e că poți folosi CarPlay și Android Auto cu mașina. Funcția de recunoaștere vocală funcționează via telefon și poate fi activată cu ajutorul unei comenzi amplasate pe volan.

Timp de încărcare mic. Dacă alegi o bornă DC 30 kW, și dacă ai unde, poți ajunge de la zero la 80% în mai puțin de o oră. Dacă te duci la extrem, faci plinul în 14 ore la o priză standard de 2,3 kW. Vorbim de un motor de 44 CP cu o baterie de 26,8 kWh.

Decizia de neînțeles pentru Spring

Dacia Spring nu va fi lansată până în toamna lui 2021. Poate și de-asta Dacia dă informații cu picătura. În primă fază va furniza mașina către servicii de car sharing și e clar că nu consumatorul obișnuit e de interes pentru Dacia, după cum notează Auto Motor și Sport. Pentru astfel de servicii va fi o versiune Spring Cargo, albă, care include sistem de aer condiționat, radio (cu Bluetooth, priză USB și pre-echipare pentru un suport de telefon/smartphone), tapițerie din material textil, mânere de uși exterioare și carcase ale oglinzilor retrovizoare de culoare neagră și roți cu jante din oțel de 14 inci.

Da, Dacia încă nu comunică prețul. Singura promisiune de care se agață toată lumea e „sub 20.000 de euro”. Poate fi foarte bine și 19.990.