Dacia pe care chiar să dai banii: modelul surpriză pregătit pentru 2020, dezvăluit mai devreme

de: Răzvan Băltărețu
21 05. 2020

Pentru următorii doi ani, Dacia ar avea câteva modele care să reîmprospăteze portofoliul. Sandero și Logan sunt cele două care se remarcă cel mai mult, la pachet cu Spring, primul model electric. O veste bună e că lansarea uneia dintre mașini ar fi programată pentru vară.

Dacia e posibil să nu-și mai respecte calendarul inițial. Sandero 3 era așteptată aproape de toamnă, la salonul auto de la Paris. Dar acel eveniment a fost anulat. Așa că Sandero 3 ar putea fi prezentată mai devreme.

Data prezentării noii mașini Dacia a fost devansată pentru luna iunie, conform MotorsActu. Asta în ciuda situației dificile pentru toți producătorii auto. E însă puțin probabil ca prezentarea să ducă la devansarea lansării oficiale pe piață.

2020 va fi un an dificil pentru industria auto, așa că încă un model nou e posibil să nu influențeze prea mult vânzările. Totuși, atât Sandero 3, cât și Logan 3 vor fi două modele speciale și cele pe care chiar să dai banii.

Ambele modele vor prelua platfoma CMF-B de la Renault – Nissan și vor fi folosite motorizările noului Renault Clio. Asta înseamnă și model hibrid de la Dacia, primul din portofoliul companiei.

Dacia ar putea revigora modelul Logan cu noua versiune

Când vine vorba de versiunea mild-hybrid pe care Dacia ar folosi-o, în primă fază nu va fi vorba de așa ceva, ci de motorizări clasice diesel și benzină. În 2023, conform zvonurilor, ar fi lansate și versiunile hibride cu aspirat de 1.6 litri și 91 de cai putere. Prețul ar fi însă mai mare decât al unei versiuni obișnuite, ceea ce era de așteptat.

E foarte posibil ca Dacia Sandero 3 și Logan 3 ar folosi sistemul E-Tech de pe noul Renault Clio. Preluarea e, de asemenea, evidentă, pentru că grupul distribuie către producătorul local componentele al căror cost a fost amortizat în timp.

E important în contextul discuției despre hibride că Ford deja a depășit marca românească. Dar toți producătorii, pentru UE, trebuie să respecte norme noi. De la 1 ianuarie 2020 pragul emisiilor de CO2 a fost coborât. Astfel, tot ce-i sub 110 g/km e în regulă, nu plătește nimic în plus. Din 2021, pragul va scădea la 95 g/km.