Dacia are probleme din cauza Renault: asta e mașina mai tare decât Duster

de: Răzvan Băltărețu
14 02. 2020

Dacia Duster a avut un parcurs bun. Cu siguranță îl va avea și de acum înainte. Dar, din 2020, Renault are un model care-i face concurență serioasă. Dacă nu era suficientă concurența Ford Puma.

Renault Captur e ceea ce Duster ar putea să fie, dacă ar fi un pic mai luată în serios. Și Captur va fi și pe GPL, fix cu același sistem ca pe Duster, de la un preț de 16.400 euro. Asta cu linia de echipare Life. În echiparea standard mai sunt incluse funcția de apelare 112, oglinzi electrice și încălzite și aprinderea automată a farurilor.

Sigur, încă există o diferență de preț între Duster și Captur, dar Renault oferă pentru prima dată o alternativă la Dacia și nu la un preț astronomic. De exemplu, echiparea Zen are un preț de pornire de 17.200 euro, în timp ce Intense pornește de la 19.100 euro. Această echipare este disponibilă și cu motorul TCe 155 EDC FAP. Are transmisie automată și filtru de particule.

Dacia Duster pe GPL încă e o idee bună

Dacia Duster pe GPL, versiune anunțată la începutul anului, e o idee bună pentru distanța pe care o poți parcurge. Dat fiind că e un motor cu alimentare duală, poți ajunge și la 1.000 de kilometri cu plinul făcut.

Altfel, sistemul GPL de pe Renault Captur e ca la Dacia Duster. Motorul are 100 CP, iar schimbul între GPL și benzină se face cu un comutator. Totodată, trecerea de pe GPL pe benzină se face automat când rezervorul de GPL este gol.

De ce ai alege Renault Captur și nu Dacia Duster? Cel mai simplu răspuns e acesta: arată mai bine. Dacă îți pasă de design, atunci Captur e o alegere mai bună. Între primul și al doilea model Duster, Dacia (sau Renault) n-au schimbat nimic semnificativ din punct de vedere vizual.

Totodată, va fi și un model plug-in hybrid. Va fi lansat în 2020. Va avea un motor pe benzină de 1,6 litri și două motoare electrice.