Cum creezi liste de contacte pe Gmail ca să trimiți mesaje mai ușor

de: Alexandru Puiu
26 01. 2020

În situația în care petreci o mare parte din zi pe Gmail, expediind mesaje acelorași persoane, învață cum să creezi liste de contacte, ca să fii mai eficient.

La fel ca Outlook, interfața web a Gmail permite expedierea de mesaje unor liste cu un număr aparent infinit de contacte. Astfel, în loc să scrii adresele tuturor colegilor când vrei să le trimiți un mesaj, este suficient să-i salvezi pe toți într-un grup și să tastezi numele grupului în căsuța destinatarului. Câștigi mult timp și te asigur că nu ratezi pe cineva din neatenție sau oboseală. Este suficient doar să ai grijă când ai creat lista și ai rezolvat cazul.

Datorită modului în care Google îți administrează contactele, indiferent dacă sunt dintr-un telefon Android sau din Gmail, trebuie să interacționezi cu ele online de la adresa contacts.google.com. Autentifică-te cu numele de utilizator și parola ta de Google.

Poți adăuga într-o listă de contacte utilizabilă în Gmail doar contacte cu adresă de email asociată, în cazul în care nu era evident. Bifează contactele dorite în partea stângă a ecranului, la fel ca în captura de ecran de mai sus. Poți folosi și secțiunea de căutare din această interfață pentru a ajunge mai ușor la anumite persoane. Celelalte selectate în prealabil vor rămâne selectate.

Când ești mulțumit de selecție, apasă pe butonul de etichete din meniul principal, de sub butonul de căutare. Este cel care arată ca o etichetă. La baza acelui meniu, optează pentru Create label. Tastează un nume sub care vrei să-ți grupezi contactele pentru a le trimite un email tuturor dintr-un foc. Confirmă inițiativa cu un click pe Save.

În cazul în care vrei să adaugi contacte noi într-o listă existentă, selectează-le, intră la etichete și fă un click una dintre etichetele pe care le-ai definit în prealabil. Confirmă gestul cu Apply.

Pentru a utiliza acele liste, intră în Gmail, creează un email și în câmpul de destinatar (To:), scrie numele listei. Expediază mesajul ca de obicei.